خبرگزاری کار ایران

برای گفت‌و‌گو درباره پیمان امنیتی آمریکا و افغانستان؛

اوباما و کرزی دوشنبه در واشنگتن دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۲۲

وزیر خارجه افغانستان گفت که اوباما و کرزی در این دیدار درباره تعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و نیروهای نظامی که بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی در این کشور می‌مانند، هم گفت‌و‌گو خواهند کرد.

«حامد کرزی» رئیس جمهوری افغانستان دوشنبه آینده برای دیدار با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به واشنگتن می‌رود تا درباره پیمان امنیتی دو کشور بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی گفت‌و‌گو کند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «زلمی رسول» وزیر خارجه افغانستان گفت که اوباما و کرزی در این دیدار درباره تعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و نیروهای نظامی که بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی در این کشور می‌مانند، هم گفت‌و‌گو خواهند کرد.
نیروهای آمریکایی قرار است تا سال ۲۰۱۴ میلادی افغانستان را ترک کنند.
به گفته زلمی رسول رایزنی درباره تعطیل شدن زندان‌های آمریکایی‌ها در افغانستان هم از جمله دیگری مواردی است که در گفت‌و‌گوهای اوباما و کرزی مطرح می‌شود.
دولت افغانستان پیش از این هم از آمریکا خواسته بود تا زندانیان تحت نظرش را به دولت این کشور تحویل دهد.
رسول همچنین به نمایندگان مجلس گفت که کرزی از رئیس جمهوری آمریکا خواهد خواست تا ارتش این کشور را به سلاح‌های پیشرفته تجهیز کند.
یکی دیگر از موضوع‌های مورد بحث در دیدار هفته آینده، مذاکرات صلح خواهد بود و اینکه آمریکایی‌ها چطور می‌توانند به برقراری صلح در افغانستان کمک کنند.
گزارش شده که دولت قطر برای برقراری صلح در افغانستان به دولت این کشور پیشنهاد داده تا دفتری برای صلح راه اندازی شود.
رسول گفته است که این دفتر زمانی باز می‌شود که طالبان یا نماینده این گروه بپذیرند که با دولت افغانستان گفت‌و‌گو کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز