خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کرمان:

لایحه اصلاح قانون کار صلاحیت بررسی در مجلس را ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۶۵

جامعه کارگری از نمایندگان مجلس توقع دارند مانع از دست رفتن نگاه حمایتی (که اساس وجود داشتن قانون کار است) را در هر اصلاحیه‌ای بر این قانون حفظ کنند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان کرمان معتقد است به دلیل لحاظ نشدن بخش اعظمی از نظرات نمایندگان کارگران در لایحه پیش نویس اصلاح قانون کار، این لایحه صلاحیت بررسی توسط مجلس را ندارد.

علی اکبر رواقی لایحه اصلاح قانون کار را به زیان کارگران دانست و به ایلنا گفت: جامعه کارگری از نمایندگان مجلس توقع دارند مانع از دست رفتن نگاه حمایتی (که اساس وجود داشتن قانون کار است) را در هر اصلاحیه‌ای بر این قانون حفظ کنند.

وی افزود: در لایحه‌ای که به مجلس ارسال شده، موارد حمایتی از حقوق کارگر کمرنگ و در مواردی حدف شده و این لایحه در صورت تصویب، قانون کار را به ضد کارگران تبدیل می‌کند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه سال گذشته در توافقنامه نهایی کارگران و کارفرمایان نظر نهایی نمایندگان کارگری در برخی از مفاد اصلی آن لحاظ نشد تصریح کرد: انتظار جامعه کارگری کشور از نمایندگان مجلس این است که با در نظر گرفتن شرایط کارگران  در موقعیت سخت اقتصادی، در اصلاح قانون کار، به مخالفت ها و انتقاد های جامعه عظیم کارگری اهمیت دهند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان کرمان در خاتمه ضمن تاکید بر مخالفت جامعه کارگری با تغییرات مورد نظر دولت در پیش‌نویس اصلاح قانون کار، از نمایندگان مجلس خواست با توجه به شرایط موجود اقتصادی برای نشان دادن صداقت خود به جامعه کارگری  تغییراتی را که موارد حمایتی آن به نفع کارفرمایان تنظیم شده است از دستور کار خود حذف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز