خبرگزاری کار ایران

غضنفری در جمع خبرنگاران:

موجودی ذخایر کالایی بیش از حد نیاز است

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۳۸

تولید و عرضه خودرو افزایش می‌یابد/ذخایر گوشت قرمز و مرغ بالا‌تر از حد پیش بینی شده است/ذخیره سازی میوه برای شب عید آغاز شده است/به خودروسازان ارز مبادله‌ای می‌دهیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در خصوص ذخیره سازی کالاهای اساسی با بیان اینكه موجودی ذخایر کالایی بالاتر از نیاز است، اظهار داشت: ذخیره سازی بسیاری از کالاهای اساسی از مدت‌ها قبل انجام شده و موجودی ذخایر بیشتر از حد استراتژیک ما هست. به طور معمول هم برای شب عید ذخیره برخی انواع میوه داخلی مثل سال‌های قبل شروع شده است. موجودی ذخایر در مورد گوشت قرمز و مرغ هم بالا‌تر از حد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غضنفری در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بیست و سه میلیون تومانی تندر نود، مورد تایید دولت هست یا نه، عنوان کرد: از نظر دولت تنها قیمت‌هایی که سازمان حمایت به عنوان قیمت مصوب اعلام می‌کند مبنای کنترل بازار و تعزیرات خواهد بود هرگونه فروشی بالا‌تر از قیمت مصوب توسط سازمان حمایت تشکیل پرونده خواهد شد و سازمان تعزیرات نیز جریمه می‌کند.

وی در ادامه گفت: البته ما خبر داریم که برخی خریداران خودرو، خودروی خود را در حاشیه بازار به قیمت بالا‌تر می‌فروشند. این شرایط ناشی از کمبود عرضه است با تصمیماتی که در دولت گرفته شد عرضه فزونی خواهد گرفت. بیشتر مشکلات ریشه در کمبود نقدینگی خودرو ساز و برخی مشکلات ارزی داشت که امروز در هیئت دولت حل شد.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی امروز دو خودرو ساز بزرگ کشور «ایران خودرو» و «سایپا» گزارشی درباره چگونگی مقابله با تحریم به ویژه تامین قطعات، بومی سازی و بهبود کیفیت داشته‌اند.

غضنفری در ادامه با تاکید بر اینکه هیئت دولت تصمیم به بالا بردن سقف تسهیلات و در اختیار دادن ارز مبادله‌ای به خودرو سازان گرفته، مطرح کرد: در جلسه امروز مصوب شد تولید به سقف مصوبی که خودرو سازان پیش بینی کرده‌اند برسد. به گونه‌ای که بتواند به کنترل قیمت‌ها در بازار کمک کند. روی بهبود کیفیت و بومی سازی برخی قطعات وهمچنین توسعه صادرات تاکید مجدد شد. البته قول داده شد که بحث تامین نقدینگی خودرو ساز و در اختیار قرار دادن ارز مبادله‌ای هم تسهیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز