خبرگزاری کار ایران

استقرار شعب ویژه‌ رسیدگی به فرایند سلامت انتخابات در البرز

استاندار البرز گفت: تمامی سازوکارهای قانونی مهیا و شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به فرایند سلامت انتخابات تدارک دیده شده است.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمیدطهائی در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان افزود: فعال شدن هیأت بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌ها، مجرایی برای بررسی شکایات مردمی در استانه انتخابات است.

وی با تأکید بر لزوم بسیج فرمانداری‌های شش گانه استان توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات و تعیین خط و مشی‌ها، افزود: باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه با شکوه ‌تر انتخابات پیش رو و حضور میلیونی مردم پای صندوق‌های رأی بکار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع رسانی انتخابات مسئولیت خطیری را در امر آگاهی بخشی جامعه ایفا می‌کند و در شرایط کنونی که به انتخابات نزدیک می‌شویم اهمیت کار این کمیته دو چندان و گاهی شبانه روزی خواهد بود.

طهایی با بیان اینکه پیام کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، اهتمام برای بکارگیری «حضور فعال مردم» و «یادآوری حقوق شهروندی» با رعایت اصل بی‌طرفی ست بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی رویدادهای لحظه به لحظه انتخابات در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت پایبندی به قانون و ترویج قانون‌مداری در بحث اطلاع رسانی ایام انتخابات خاطرنشان کرد: این کمیته همان‌گونه که موظف است در چارچوب قانون روند اطلاع رسانی فرایند انتخابات را جریان سازی کند در کنار آن با هرگونه اقدامی که پا گذاشتن روی خط قرمزهاست باید مقابله کرده و همچون سدی در مقابل تخلفات و شبه‌های احتمالی بایستد.

وی با تأکید بر اینکه باید اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهید، گفت: این انتظار وجود دارد افرادی که قرار است برای قانون‌گذاری وارد مجلس شوند، خود در گام‌های ابتدایی مسیر قانون را برای رسیدن به کرسی‌های مجلس انتخاب کنند.

استاندار البرز تصریح کرد: کمیته اطلاع‌رسانی استانداری با امکانات موجود، مرحله به مرحله انتخابات پیش رو، وظیفه مهم «روشنگری، نظارت و کنترل» را عهده‌دار است و می‌بایست از در اختیار گذاشتن امکانات دولتی به نفع کاندیدا‌ها بر حذر باشید و این مهم را به عنوان خط قرمز خود بداند.

وی با بیان تکالیف کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان در انتخابات پیش رو گفت: باید اهمیت حق رأی و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور جریان سازی شود، استفاده درست از ظرفیت روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها جهت انعکاس پیام ارزشمند انقلاب اسلامی که همانا داشتن حق رأی برای تعیین سرنوشت جامعه است؛ رسالت خطیر شما در فصل انتخابات به شمار می‌رود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: البته تنها نباید به کمیت در اطلاع‌رسانی توجه داشت، هنر این کمیته باید این باشد که با ابزار‌ها و امکانات موجود از مجرای قانون، به صورت کیفی و مقبول جامعه رسالت خود را در فرایند آگاهی بخشی مردم و آشنایی با حقوق شهروندی به انجام رسانید.

کد خبر : ۳۳۷۹۴۳