خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان مطرح کرد:

اقتصاد پویای امروز در کسب و کار و رقابتی خلاصه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۹۱۰

شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهر فرصت هاست و اگر خلاقیت و نوآوری و دانش محوری بر تفکرهای سنتی مستولی شود نصف جهان می‌تواند سرمایه گذاران خارجی را جذب کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در همایش "فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان" اظهار کرد: همیشه شهرهای برتر جهان در معرض کسب موفقیت منحصر به فرد قرار گرفته و می گیرند. در واقع شهرهای مطلوب دنیا به دنبال رقابت تنگاتنگ در حوزه بازارهای جهانی و تعامل با سایر شهرهای متروپلیس برای سرمایه گذاری بوده و هستند و یقینا یکی از بهترین موفقیت های منحصر به فرد ، جایگاه اساطیری برای شهرهاست.

وی افزود: پاریس با بیشترین تعداد گردشگر و حجم سفر امروزه با اسطوره ای به نام ایفل مطرح و مشهور است و این برج ایفل بود که به پاریس وجهه بین المللی داد. ایفل پاریس را تکثیر و فرهنگ مردم آن کشور را روایت کرد و در واقع پاریس به راحتی با این المان به یک اسطوره تبدیل شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برج ساعت بینگ بن، لندن را اسطوره کرد و ایراهاوس سیدنی و ارگ کرملین مسکو را اسطوره کرده است.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: اسطوره روایت های‌تکرارشونده است و هرچیزی که بتواند الگو باشد می‌تواند یک اسطوره باشد، به همین دلیل اصفهان مملو از اسطوره هاست، کوچه به کوچه، رواق به رواق، چهارسوق به چهار سوق، عمارت به عمارت و نه فقط اسطوره های صورتی، بلکه این شهر مملو از اسطوره های سیرتی نیز هست که آیین فتوت و جوانمردی، آیین پهلوانی و یتیم نوازی، آیین تهذیب نفس و مناجات، فرهنگ وقف و نذر و فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از این اسطوره هاست.

وی اظهارکرد: اصفهان شهر فرصت هاست و اگر خلاقیت و نوآوری و دانش محوری بر تفکرهای سنتی مستولی شود و اگر آیین نامه های حفظ حقوق سرمایه گذاران تدوین گردد و اگر شورای سرمایه گذاری خارجی و رصدخانه فرصت ها در شهر تاسیس شود، نصف جهان می تواند سرمایه گذاران خارجی را جذب کند و این بار مردم نصف جهان حافظ منافع سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شوند تا شهرشان به جهانی کامل تبدیل شود.

جمالی نژاد خاطرنشان ساخت: امروز برای همراهی با سرمایه گذاران، یک اسطوره شهر همدل و همزبان با مردمی خونگرم و شورایی دلسوز و دولتمردان پیگیر داریم که همین موضوع باعث ثبات و امنیت برای هر سرمایه گذار است.

 شهردار اصفهان افزود:به طور حتم با پایان عصرتسلط الگوی مصرف انرژی فسیلی و کاهش نقش نفت در اقتصاد جهانی، راهکار موثر باقیمانده برای ساختن یک اقتصاد پویا، توانمند، مقاوم و ماندگار، رفتن به سوی کسب و کار رقابتی است و مزیت های رقابتی تنها در بستر های فرهنگی تنوع پذیر، تاب آور و نوآور است که فقط شهرهای خلاق، بسترهای فرهنگی لازم برای این مزیت رقابتی را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: در شهر خلاق زیرساخت های گردشگری، صنایع دانش بنیان، انرژی های تجدیدپذیر، منابع فرهنگی ، هنری و صنایع دستی همراه با سرمایه های تاریخی مهمترین مزیت ها و ذائقه های ما برای تعامل با جهان خارج است.

جمالی نژاد اضافه کرد: اصفهان مرکز نیروهای فکری و ایده پرداز و خوشه های نوآور برای تشکیل یک هسته خلاق برتر بوده و هست و این همایش هم نشانگر عزم جدی و مصمم مدیران شهری و استانی در اعتمادسازی و افزایش نقدینگی در شریان های شهر و پاگشای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بر روی فرش قرمز این اسطوره شهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز