خبرگزاری کار ایران

با امضا تفاهم نامه‌ای صورت گرفت؛

همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه هنر تبریز برای حفاظت آثار تاریخی

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۷۷۵

پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری و دانشگاه هنر اسلامی تبریز تفاهم نامه‌ای برای همکاری درزمینه‌های مختلف میراث فرهنگی ازجمله باستان‌شناسی و حفاظت و مرمت امضا کردند.

به گزارش ایلنا، هدف از این تفاهم نامه که به امضای سید محمدبهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و محمدعلی کی‌نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز رسید، گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان طرفین در کلیه زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری با درنظر گرفتن امکانات علمی، آزمایشگاهی، فنی و اعتباری آن‌ها اعلام شد.

دوطرف توافق کردند که در حوزه‌های حفاظت و مرمت ابنیه و بافت‌های تاریخی – فرهنگی، حفاظت و مرمت آثار باستان‌شناسی و علوم باستان‌شناختی، موزه داری، باستان سنجی، مردم‌شناسی و قوم‌شناسی، میراث اسلامی و مواریث هنر ایرانی –اسلامی با یکدیگر همکاری کنند.

دراین تفاهم نامه بهره‌مندی طرفین ازامکانات آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای و ارتباطات بین المللی یکدیگر، همکاری برای ایجاد رشته‌های آموزشی – پژوهشی میان رشته‌ای در حوزه‌های تخصصی مورد تاکید قرار گرفته است.

جذب اعتبارات و دریافت اجرای طرح‌های پژوهشی واجرایی ازسازمانهای اجرایی کشور و بین المللی، استفاده از توان علمی و پژوهشی پژوهشگاه در انجام امور آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های تخصصی از موارد دیگر توافق دوطرف است.

براساس این تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری متعهد شده است که مجوزهای لازم برای انجام پروژه‌های میدانی مشترک باستان‌شناختی میان دانشگاه باسایر دانشگاه هاومراکز علمی و پژوهشی خارج ازایران در ابعاد ملی و بین المللی براساس قوانین ومقررات پژوهشگاه صادر کند.

یک کمیته اجرایی مرکب از ۴عضو هیات علمی پژوهشگاه ودانشگاه نحوه اجرای تفاهم نامه را برعهده خواهد داشت.

مدت اعتبار این تفاهم نامه ۵سال شمسی است که ۵سال دیگر در صورت توافق طرفین تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز