خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران:

انتخابات عالی‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: بدون تردید مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه عظیمی برای نظام بوده و موجب اقتدار آن می‌شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در ششمین نشست شورای قضایی استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر و پرسنل خدوم و زحمتکش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، اظهار کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عالیترین نماد مردم‌سالاری دینی است و انتخابات‌های برگزار شده در بعد از پیروزی انقلاب نیز موید همین مطلب است و همه ما به این امر مفتخریم.

وی افزود: بدون تردید مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه عظیمی برای نظام بوده و موجب اقتدار آن می‌شود و امید است مردم بصیر و همیشه در صحنه ما در سایه رهنمودهای پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) با حضور پرشکوه و گسترده خود در انتخابات‌های پیش‌رو، بار دیگر موجب اعتلای هرچه بیشتر نظام و کشور شده و توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب سازند.

اسماعیلی سپس به سفر آتی حضرت آیت الله آملی لاریجانی به دادگستری استان تهران اشاره و تاکید کرد: لازم است در راستای تهیه و آماده سازی گزارش جامع در همه ابعاد برای ارائه به محضر ریاست معظم قوه قضائیه و بهره‌مندی هرچه بیشتر از آثار و برکات ارزشمند این سفر مهم، اعضای شورای قضائی استان ضمن همکاری تنگاتنگ با هیأت‌های بازرسی اعزامی از ستاد قوه قضائیه هر یک در حیطه مسئولیت محوله، آمار عملکرد، مشکلات، طرح‌ها و نیازمندی‌های مطروحه را به اینجانب نیز منعکس کنند تا در فرصت‌های پیش بینی شده در جریان این سفر، مراتب به صورت کامل به محضر ریاست محترم قوه منعکس شود.

رییس شورای قضایی استان تهران در پایان سخنان خود با اشاره به حادثه سفارت عربستان بیان کرد: در محکومیت این حادثه شکی نیست و باید با عناصر افراطی و مسببان آن برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.

در ادامه نشست و مطابق با دستور کار جلسه تعدادی از اعضای شورا به بیان اخبار مهم حوزه کاری خود پرداختند و سپس دکتر قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران به عنوان میزبان، ضمن معرفی وظایف و مسئولیت‌های قانونی مجموعه تحت مدیریت خود، گزارشی از آمار و عملکرد و مشکلات مطروحه را به جمع حاضر ارائه کرد که طی آن عمده‌ترین مشکلات، کمبود شدید اعتبارات و نیروی انسانی متخصص عنوان شد.

در این نشست از تلاش‌های بی‌وقفه قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران و شهریاری معاون قضایی دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ تهران (ویژه قتل) در جهت شناسایی، تشخیص هویت و تعیین تکلیف قربانیان مظلوم فاجعه منا با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.

کد خبر : ۳۳۷۷۷۲