خبرگزاری کار ایران

تغییر نام انیمیشن «بازگشت» به «فهرست مقدس»

نام انیمیشن سینمایی «بازگشت» که قرار است در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود به «فهرست مقدس» تغییر یافت و از این پس با نام بین‌المللی «The HolyCast» شناخته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نام انیمیشن سینمایی «بازگشت» تغییر کرد و این اثر با نام «فهرست مقدس» در سی و چهارمین جشنوارهٔ فیلم فجر برای نخستین بار به نمایش درخواهد آمد.

 «فهرست مقدس» که توسط محمد همدانی و در خانه انیمیشن اوج ساخته شده است، روایتگر یک داستان تاریخی برگرفته از قرآن است که ماجرای آن در شهر «نجران» کشور «یمن» می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد. این انیمیشن سینمایی روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژیک دارد و داستان آن بر اساس سفر قهرمان فیلم با نام «هاران» شکل گرفته است.

محور اصلی انیمیشن «فهرست مقدس» به تعریف جدیدی که نظام سرمایه‌داری از یهودیت ارائه می‌کند اختصاص دارد که در این تعریف جدید، دین یهود سعی دارد مسیحیت را با خود و بر ضداسلام همراه کند. این فیلم از جهات مختلفی متناسب با اتفاق‌های روز است.

عوامل این انیمیشن سینمایی عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: محمدامین همدانی، نویسنده: هومان فاضل، مدیر تولید: وحید چالاک، مصطفی شاهمردانی و حسین صفارزادگان، مدیر دوبلاژ: مریم شیرزاد، موسیقی: بهزاد عبدی، تدوین: محمد امین همدانی، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

کد خبر : ۳۳۷۷۶۹