خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

کار رفع آلودگی هوا باید به دانشگاهیان و غیرسیاسیون سپرده شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۶۰۴

وزیر بهداشت گفت: اگر کار رفع آلودگی هوا را دست دانشگاهیان و غیرسیاسیون می‌دادند، رسیدن به هدف خیلی دور از دسترس نبود.

به گزارش ایلنا، حسن هاشمی طی سخنرانی در  چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: قانون گریزی هم یکی از رویه‌های ما شده است. مثلا هر کدام از ما که مسئولیتی بر عهده می‌گیریم می‌گوییم موتورسیکلت‌ها از طبقه ضعیف جامعه هستند و پس نباید مانع کارشان شد، یا می‌گوییم تاکسی‌های فرسوده که خود عامل آلودگی هوا هستند و کار حمل و نقل مردم را انجام می‌دهند، پس نباید جلوی کارشان گرفته شود. کارخانه‌های مونتاژ خودرو را هم که می‌گوییم اگر فشار بیاوریم، عده‌ای از نان خوردن می‌افتند، پس نباید تعطیل شوند.

به گفته این مقام مسئول، هر جایی که می‌خواهیم کار کنیم سخت است، اما جایی که می‌خواهیم همدیگر را متهم کنیم، کار راحت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد رفع آلودگی هوا سخت، ولی شدنی است و نمی‌توان رفع این معضل را به صورت یکطرفه و تنها از مردم انتظار داشت.

هاشمی خطاب به مسئولان دانشگاه صنعتی شریف که بانی برگزاری این همایش هستند، گفت: از اینکه یکی از دغدغه‌های شما سلامتی مردم است خیلی خوشحالم. شهرنشینی عوارضی دارد و این عوارض دامنگیر بسیاری از کشورهاست.

وی با بیان اینکه اگر کار رفع آلودگی هوا را دست دانشگاهیان و غیر سیاسیون می‌دادند، رسیدن به هدف خیلی دور از دسترس نبود، به یک آمار جهانی در ارتباط با آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: طبق آماری که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده در ۱۶۰۰ شهر از ۹۰ کشور جهان تنها ۱۲ درصد مردم از هوای مطلوب برخوردارند. در تهران هم این آلودگی‌ها نسبت به سایر نقاط جهان و منطقه متفاوت است.

هاشمی، هزینه کردن برای ارتقای سلامت جسم و روان مردم را بخشی از عوارض این آلودگی عنوان کرد و گفت: به دلیل آلودگی هوا، چندین میلیارد دلار در سال ضرر می‌کنیم که بخش عمده آن را مردم پرداخت می‌کنند و متوجه هم نیستند که روح، جان، سلامتی و کسب و کارشان را فدای آلودگی هوا می‌کنند، البته بخشی از این هزینه‌ها را هم ما پرداخت می‌کنیم مثل هزینه‌های بیمارستانی که تحمیل می‌شود.

وزیر بهداشت در خصوص اقدامات مثبت در جهت کنترل آلودگی هوا نیز تاکید کرد: تاکنون توانسته‌ایم بسیاری از وسایل نقلیه کاربراتوری را انژکتوری کنیم، عدم استفاده از بنزن را نهادینه سازیم و همچنین گازوئیل را هم به بنزین تبدیل کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز