خبرگزاری کار ایران

از سال۸۹ تاکنون:

سرگردانی کارگران بازنشسته ناز‌نخ ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۵۶۷

نزدیک به ۱۵۰نفر از کارگران پیشین کارخانه‌های نساجی «نازنخ» قزوین از سال ۸۹ تاکنون معطل دریافت معوقات مزدی و سنوات خود هستند.

منابع کارگری در این واحد نساجی با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: کارگران یاد شده که هم اکنون از طریق قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند همچنان بابت بخشی از مزایای دستمزد و سنوات پایان کار خود از کارفرما طلبکارند.

گفته می‌شود پس از تسویه حساب، این کارگران بخشی از مطالبات خود را بصورت قسطی دریافت می‌کنند اما قسمت باقیمانده مزایای همگی آن‌ها که بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هنوز پرداخت نشده و از قرار معلوم در تمامی این ۶ سال کارفرما به دلیل آنچه که نداشتن منابع مالی عنوان شده است از پرداخت این طلب خودداری کرده است.

این گروه از کارگران بازنشسته کارخانه‌های نازنخ افزودند: بعد از آنکه کارفرما مشترک این دو واحد نساجی در سال ۸۹ به بهانه انجام تعمیرات اساسی فعالیت تولیدی را متوقف کرد، حدود ۵۰۰ کارگری که تا آنزمان در نازنخ کارمی‌کردند یکجا و از طریق فسخ قرارداد کار، بازخریدی و اجرای مقررات بازنشستگی تعدیل شدند.

این کارگران بابیان اینکه از جمع تمامی آن‌ها تنها حدود ۳۵۰ کارگر توانستند با استفاده از قانون مشاغل سخت وزیان آور پیش از موعد بازنشسته شوند، افزودند: از میان کارگران بازنشسته حدود ۲۰۰ نفر بعد از مدت‌ها دوندگی سرانجام موفق شدند برای دریافت سنوات پایان کار خود طبق احکام مراجع قانونی قسمتی از اموال کارخانه را مصادره کنند. اما ۱۵۰ کارگر باقیمانده هنوز موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشده‌اند.

آن‌ها با یادآوری اینکه در ۶ سالی که از پرداخت نشدن باقیمانده طلب مزدی آن‌ها می‌گذرد در نتیجه رکود اقتصادی پیش آمده ارزش ریالی طلب آن‌ها تا یک سوم کاهش یافته است، افزودند: از مدتی قبل آن‌ها نیز موفق شدند تا برای دریافت طلب خود حکم قضایی توقیف و برداشت از موجودی حساب بانکی کارفرما را بگیرند اما در مراجعه به واحد حقوقی بانگ پاسارگاد به آن‌ها گفته شد که این موجودی حساب به دلیل طلب خود بانک توقیف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز