خبرگزاری کار ایران

جدیدی:

چرا آمار دوپینگ در ورزش کشور بالاست؟

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۵۶۶

عضو شورای شهر تهران گفت: از صد سال پیش تاکنون تنها توانسته‌ایم، در دو یا سه رشته ورزشی مدال‌آور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جدیدی با یادآوری اینکه در سال ۱۳۵۳ زمانی که تیم چین وارد بازی‌های آسیایی تهران شد؛ حتی از داشتن یک دست گرمکن ورزشی محروم بود و ایران گرمکن را برای این تیم تهیه کرد؛ گفت: پس از گذشت ۴۰ سال چین با وجود تمام مشکلات توانسته در جهان حرف اول را بزند. باید دید رویکرد این کشور نسبت به ورزش چگونه بوده است.

وی ادامه داد: ما در ورزش همگانی نیازمند مشارکت همگانی هستیم تا بتوانیم این امر را در حد توان افزایش دهیم.

جدیدی همچنین با اشاره به بند ۳ اصل ۳ قانون اساسی اظهار کرد: دولت موظف به تامین آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی رایگان است، اما امروز در این خصوص شهریه‌های گزافی وجود دارد.

وی با طرح این سوال که آیا شرایط امروز با فرهنگ و اعتقادات ما انطباق دارد؟ افزود: چرا آمار دوپینگ در ورزش کشور ما بالا بوده و برای برخی قهرمانان ورزشی کارت‌های جعلی صادر می‌شود. آیا پهلوانی و قهرمانی در کنار هم در ریل‌گذاری سیاست‌های ورزشی کشور وجود دارد؟

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برخی برای مقاصد سیاسی به ورزش نزدیک شده‌اند گفت: برای پالایش ورزش عمومی چه کرده‌ایم؟

همچنین در ادامه حسین رضازاده با بیان اینکه کمیته ورزشی شهرداری امکانات خوبی دارد گفت: شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای ورزش همگانی انجام داده و ۹۰ درصد تجهیزات ورزشی در بوستان‌ها را برای زنان و مردان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین جاده‌های سلامتی و تندرستی در بوستان‌ها ایجاد شده است که امیدوارم با انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری و وزارت ورزش و جوانان شاهد استفاده حداکثری از فضاهای سبز برای رشد ورزش همگانی باشیم.

در ادامه حجت الاسلام ناصحی اظهار کرد: در بیشتر کشورهای دنیا ورزش همگانی در راستای گسترش بیشتر با هماهنگی مدیریت شهری انجام می‌شود و بودجه‌های دولتی در آن متمرکز می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان برای رفع نیاز‌ها در این زمینه چه تصمیمی گرفته است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز