خبرگزاری کار ایران

از صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع مرغ داران خوزستان مقابل استانداری

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۵۱۵

جمعی از مرغ داران خوزستان از ساعتی پیش با تجمع در مقابل استانداری، خواستار رسیدگی به خواسته‌های خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اعتراض این مرغ داران به عدم حمایت دستگاه‌های حمایتی از جمله شرکت پشتیبانی امور دام است.

رئیس هیات‌ مدیره شرکت تعاونی مرغ‌داران باغملک در خصوص خواسته‌های صنف خود به ایلنا گفت: شرکت پشتیبانی امور دام باید تضمین خرید را به نحو مطلوب انجام دهد.

نورمحمدحسینیان افزود: درحال حاضر پشتیبانی امور دام، مرغ را در سایز 1.200 تا 1.700 کیلوگرم با قیمت ۶۵۰۰ تومان به‌صورت کشته خریداری می‌کند که بابت کشتارگاه مبلغ ۷۰۰ تومان و همچنین ۲۷ درصد وزن مرغ زنده را بابت افت کشتار، از مبلغ مذکور کم می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، سویا را کیلویی ۱۶۰۰ و ذرت را کیلویی ۸۰۰ تومان به ما می‌فروشند، که این مبلغ در بازار برای سویا کیلویی ۱۴۰۰ و برای ذرت ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان است.

حسینیان به دیگر مشکلات موجود صنف مرغ داران اشاره کرد و گفت: از دیگر مشکلات ما، ورود مرغ به خوزستان از سایر استان‌ها است که این مسئله ضمن اینکه بدون نظارت دامپزشکی صورت می‌گیرد، باعث ایجاد مشکلاتی برای عرضه مرغ توسط تولیدکنندگان داخل استان می‌شودکه از جمله این مشکلات می‌توان به پایین آمدن قیمت مرغ از حد تعیین شده اشاره کرد و معمولاً در این‌گونه مواقع، تعزیرات حکومتی برای ایجاد تعادل در قیمت، اقدامی نمی‌کند و قیمت بازار توسط دلالان تعیین شده و همین مسئله باعث وارد شدن ضرر و زیان به ما می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی مرغ داران باغملک در پایان گفت: انتظار ما از مسئولان به خصوص شخص استاندار محترم این است که با حمایت خود، مانع از خسران مرغ داران شوند. متأسفانه در هر دوره، هرکدام از تولیدکنندگان مرغ در خوزستان متحمل بیش از پنجاه میلیون تومان ضرر و زیان می شوند.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز