خبرگزاری کار ایران

زارع خبر داد؛

اعلام حضور ائتلاف عقلانیت و کارآمدی برای انتخابات مجلس

سخنگوی ائتلاف عقلانیت و کارآمدی از اعلام آمادگی این ائتلاف برای انتخابات مجلس دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم زارع اظهار داشت: ائتلاف عقلانیت و کارآمدی در اندیشه ایجاد یک مجلس قوی، دلسوز و کارآمد، مجموعه‌ای از نخبگان و تلاشگران عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را متناسب با بایسته‌های حوزه قانونگذاری، گرد هم آورده است تا به دور از فضای غبار آلود و تنش‌زا و رعایت اخلاق و قانون در صحنه انتخابات حضور یابند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما نمایندگی مجلس سهام سیاسی و تقسیم قدرت قبیله‌ای نیست، بلکه میدان‌گاهی برای حضور متخصصان و خردورزانی است که در آزمون کار، تلاش و خردورزی زبان‌زد مردم بوده و عالی‌ترین نمره‌ها را کسب کرده باشند و با حضور در مجلس، گرهگشای مشکلات کشور باشند

زارع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «بنده دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم و این تقسیم‌بندی را غلط می‌دانم»، گفت: ما هم اعتقادی به این‌گونه خطوط و مرزبندی سیاسی نداشته و معقدیم که رسیدگی فوری، کار‌شناسانه و دقیق به مشکلات مردم و تمرکز در حل معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید در صدر اولویت‌های مجلس آینده قرار گیرد، لذا پرداختن به نزاع و جناح‌بازی‌ها را در شرایط موجود کشور، فرصت‌سوزی می‌دانیم.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی یکی از قوای سه‌گانه کشور است و به فرموده حضرت امام(ره) در راس امور قرار دارد. بنابراین وجود مجلسی که عقلانی و کارآمد باشد، می‌تواند بخش مهمی از مشکلات کشور را مرتفع کند. مجلس باید در کنار پرهیز از جدال‌های بیهوده سیاسی، نسبت به تشخیص و تصویب قوانین ضروری به صورتی اصولی مبادرت کند.

زارع گفت: برای ایجاد مجلسی تلاش می‌کنیم که بتواند با جهانی ‌اندیشیدن و نگرشی حمایت‌گونه، صیانت از منافع ملی به تحقق اهداف سند چشم‌انداز و برنامه‌ای ایران ۱۴۰۴ حساس بوده و موجب شود ایران در مقام اول منطقه با داشتن تحولی جدید براساس واگذاری کار مردم به مردم و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی گام بردارد. نهایتا، ما درراستای آینده درخشان ایران و خوشبختی جوانان و آیندگان این کشور تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی ائتلاف عقلانیت و کارآمدی در خصوص تعداد کاندیداهای این ائتلاف گفت: ما برای تمامی حوزه‌های انتخاباتی کشور کاندیدا معرفی خواهیم کرد و لیست کامل ائتلاف بعد از جمع‌بندی نهایی در ایام دهه فجر منتشر خواهد شد. البته برنامه‌ای برای ارائه لیست مشترک با جریان‌های موجود سیاسی نداریم اما احتمال وجود کاندیداهای مشترک با لیست‌ها وجود دارد.

کد خبر : ۳۳۷۴۶۳