خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در دیدار رئیس مجلس سوریه:

دشمنان سوریه امید خود را به عملیات نظامی از دست داده‌اند

وزیر کشور گفت: سوریه و ایران در جبهه حق قرار دارند و مهم ادامه حمایت از این جبهه حق و محور مقاومت است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با جهاداللحام رئیس مجلس سوریه تصریح کرد: رهبری، دولت و ملت سوریه که در طول سال‌ها بحران به طور مثال‌زدنی در رویارویی با تروریسم مورد حمایت آمریکا، رژِیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه وابسته به آن‌ها مانند سعودی، ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، شایسته هرگونه کمک و حمایتی هستند.

وی در این دیدار که محمد ابراهیم الشعار وزیر کشور سوریه، محمدرضا شیبانی سفیر ایران در سوریه و اعضای هیات ایرانی حضور داشتند گفت: اندیشه سیاهی که بر قتل مردم و ریختن خون بی‌گناهان بنا شده هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و الگوی همکاری بین ایران، سوریه، عراق و مقاومت لبنان در رویارویی با تروریسم باید مورد اهتمام سایر کشور‌ها قرار گیرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما با اتحاد خود می‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم و به جهان اسلام کمک کنیم، حال دشمنان ما هرچقدرهم قدرتمند باشند. دشمنان سوریه امید خود را به عملیات نظامی و میدانی از دست داده‌اند و اخیرا به مذاکرات روی آورده‌اند و این پیام و اشاره‌ای خوب است بر اینکه یاس در قلوب آن‌ها رخنه کرده است.

وی با اشاره به ضرورت هوشیاری و بیداری در مذاکرات و ادامه روش مقاومت و حرکت در مسیر حق را برای مقابله با توطئه‌هایی که همه منطقه را بدون توجه به وابستگی‌های آن‌ها هدف گرفته است اظهار کرد: کشورهایی مانند عربستان در داخل و خارج دارای وضعیت خوبی نیستند ودر جهان اسلام وجهه خوبی ندارند و نمی‌توانند به اهدافشان دست یابند. کشوری مثل آمریکا اگر لازم باشد روزی علیه عربستان اقدام خواهد کرد، زیرا آن‌ها با هیچ کشوری متحد استراتژیک نیستند و تنها دنبال تحقق منافع خودشان هستند.

وزیرکشور در ادامه با اشاره به دستور رئیس جمهور کشورمان برای کمک به دولت و ملت سوریه گفت: همکاری مجالس ایران و سوریه می‌تواند مسیر روابط و مناسبات دو کشور را هموار سازد. مجلس شورای اسلامی و از جمله دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس همواره از دولت و ملت عراق و سوریه و یمن اعلام حمایت کرده و علیه دشمنان دنیای اسلام مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی مواضعی قاطع و مستحکم اتخاذ کرده‌اند.

براساس این گزارش، جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار گفت: این دولت‌ها اجازه پیدا نمی‌کنند منطقه را بیش از این به سوی جنگ‌ها و هرج ومرج سوق دهند.

وی همچنین مواضع شرافتمندانه کشورهای دوست و برادر به ویژه ایران، روسیه و کشورهای عضو بریکس در حمایت از سوریه در رویارویی با گروه‌های مسلح تروریست را ستود و از مواضع و رفتار برخی کشورهای عربی و غربی در این زمینه انتقاد کرد.

اللحام گفت: شرایط جنگی ظالمانه علیه سوریه و به ویژه تحریم‌های تحمیل شده بر مردم سوریه از سوی برخی کشورهای عربی و غربی هدفش شهروندان عادی و سلب ساده‌ترین شرایط زندگی آنان است.

رئیس مجلس سوریه افزود: سلام‌های گرم مرا به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که همواره در حمایت از دولت و ملت سوریه مواضعی مستحکم اتخاذ می‌کنند، برسانید.

جهاد اللحام بر حمایت راهبردی ایران از همه دولت‌ها و ملت‌های مظلوم به ویژه سوریه در مقابل چالش‌ها و خطر‌ها تاکید کرد و گفت: دشمنان منطقه قادر نخواهند بود اوضاع منطقه را متشنج و ملتهب سازند هرچند با حمایت از تروریسم و راه انداختن جنگ‌ها و اعدام غیرقانونی شیخ نمر باقر النمردرصدد تنش آفرینی باشند.

در این سفر دو روزه که قرار است درباره اجرایی کردن یادداشت تفاهم همکاری‌های بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور جمهوری عربی سوریه مذاکره شود، رحمانی فضلی با مقامات ارشد سوریه دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

کد خبر : ۳۳۷۴۲۷