خبرگزاری کار ایران

کدام عضو خبرگان با سیدحسن تماس گرفته؟

حسین شریعتمداری طی یادداشتی در شماره امروز کیهان مدعی شد که «یکی از اعضای برجسته هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان در تماس با فرزند محترم یادگار امام (ره) از وی برای حضور در آزمون دعوت کرده است».

به گزارش ایلنا، سایت «انتخاب» برای اینکه مشخص شود کدام عضو هیئت‌رئیسه با سیدحسن خمینی تماس داشته، موضوع را از 5 عضو هیئت‌رئیسه پیگیری کرد که نتیجه این پیگیری‌ها در پی می‌آید:

 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی: بنده در هیچ زمینه‌ای با ایشان تماس تلفنی نداشته‌ام.

آیت‌الله موحدی کرمانی: هیچ تماسی در مورد دعوت از حاج حسن آقا جهت شرکت در امتحان با ایشان برقرار نکرده‌ام.

دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی: در ماه‌های اخیر هیچ تماس تلفنی میان معظم‌له و یادگار امام صورت نگرفته است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مسأله دعوت از حاج حسن آقا ارتباطی به بنده ندارد و بنده با ایشان تماسی نگرفته‌ام. البته نظر بنده این است که ایشان لزومی نداشت در امتحان شرکت کنند ولی نظر نهایی با شورای نگهبان است.

یکی از نزدیکان آیت‌الله حسینی بوشهری: این مسأله ارتباطی با ایشان ندارد که بخواهند در این زمینه سخن بگویند و تماس برقرار کنند.

به گزارش ایلنا، محمد مهاجری نیز در واکنش به سرمقاله امروز کیهان در «خبرآنلاین» نوشت: «برادر بزرگوارم جناب حاج حسین آقای شریعتمداری سرمقاله مفصل امروز کیهان را به نامزدی جناب سیدحسن آقای خمینی اختصاص داده‌اند.

در بند پایانی مقاله آمده است: «این روزها نظریه‌ای با قید «احتمال» مطرح شده است که شاید اجتهاد کسانی که در آزمون شرکت نکرده‌اند نیز از طریق دیگری احراز شود. این فرمول هر چه باشد و برای هر یک از داوطلبان شرکت نکرده در آزمون قابل بررسی باشد، به دلیلی که اشاره می‌شود مصلحت نیست درباره فرزند یادگار حضرت امام (ره) به‌کار گرفته شود، زیرا می‌تواند این توهم را در افکار عمومی پدید آورد که شورای محترم نگهبان برای فرزند یادگار امام(ره) استثناء قائل شده است! و حال آن که «توهم استثناء» با ساحت مقدس امام راحل و بینش و منش آن بزرگوار همخوانی ندارد. ضمن آن که به شخصیت محترم و عزیز فرزند یادگار امام نیز آسیب جدی می‌رساند و خدای نخواسته برخی از افراد و جریاناتی که در داخل و خارج کشور برای تخطئه نظام گوش خوابانیده‌اند، بر این طبل فریب می‌کوبند که گویی فرزند یادگار امام(ره) نگران عدم موفقیت خود در آزمون بوده‌ است!»

حتما خاطر مبارک جناب آقای شریعتمداری مستحضر هست که حتی اگر جناب سیدحسن خمینی از سوی فقهای شورای نگهبان مستثنی شود، اولین استثنا نیست، زیرا پدر ارجمند و بزرگوار ایشان هم (با اینکه ظاهرا کرسی درس خارج نداشت) از سوی فقهای معظم شورای نگهبان، برای عضویت در خبرگان پذیرفته شدند و قطعا جناب آقای شریعتمداری با آن تصمیم مخالفتی نداشتند و بزرگان کشور نیز آن را بخردانه دانستند. ضمن اینکه قاعده‌ای که یک بار استثنا بردارد ... لازم دیدم نکته‌ای را که ایشان از آن غفلت کرده‌اند، عرض کرده باشم. همین.»

کد خبر : ۳۳۶۷۴۰