خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد خبرداد

اشتغال بیش از ۹۰ درصد مددجویان اندرزگاه نسوان یاسوج

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد در بازدید ازکارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندان زنان گفت: بیش از ۹۰ درصد از زنان زندانی به اشتغال و حرفه آموزی رشته‌های مختلف مشغول هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی زندانهای کهگیلویه و بویراحمد، علی عباس فلاحتی مطلق گفت: در راستای تحقق اهداف اشتغال وحرفه آموزی مددجویان و با همکاری اداره کل فنی وحرفه‌ای استان کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف از جمله قالی بافی، گلیم بافی، تابلو فرش، گلسازی و خیاطی با حضور حداکثری زندانیان در اندرزگاه نسوان برگزار می‌شود.

وی افزود: از اولویت‌های سازمان زندان‌ها اشتغال و آموزش فنی وحرفه‌ای به زندانیان است چرا که زندانیان به خصوص نسوان نیازمند چنین خدماتی هستند تا به واسطه آن بتوانند آمادگی بازگشت سعادتمندانه را به جامعه داشته باشند.

فلاحتی مطلق ترسیم سند راه و نقشه کار برای توسعه اشتغال حوزه نسوان را یک ضرورت در فرایند نگهداری هدفمند زندانیان زن و اصلاح وتربیت آنان برشمرد و گفت: مجموعه نسوان می‌تواند به مجموعه‌ای پویا برای تولید محصولات مورد نیاز سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به خصوص سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با هدف کسب در آمد و کمک به نیازهای اقتصادی زنان زندانی و حتی خانواده های آنان مبدل شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، اندرزگاه نسوان یاسوج در محل کانون اصلاح وتربیت با مدیریت و مسؤلیت کارکنان دوره دیده و با تجربه زن باتمامی امکانات و تجهیزات جهت تحمل حبس زندانیان زن واقع است.

کد خبر : ۳۳۶۷۰۹