خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ایلنا با غلامحسین پیروانی درباره تیم ملی امید؛

نحوه آماده‌سازی تیم امید در تاریخ فوتبال ایران بی‌نظیر است

سرمربی سابق تیم ملی امید کشورمان معتقد است که این تیم از شانس بالایی برای صعود به المپیک برخوردار است.

غلامحسین پیروانی، سرمربی سابق تیم ملی امید کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بازی‌های پیش روی تیم امید در رقابتهای انتخابی المپیک گفت: بازی های بسیار مشکلی است و رقبای ما تیم‌های قدرتمند و سرسختی هستند. انشالله که بتوانیم تمام داشته های‌مان را در زمین پیاده کنیم و به موفقیت برسیم. این رقابتها نسبت به بازی‌های غرب آسیا که در آن قهرمان شدیم خیلی فرق می کند و نباید با ذهنیت آن رقابتها در این تورنمت بازی کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم باید تمام توصیه های کادر فنی را به دقت در زمین پیاده کنند، مخصوصا در بخش اضافه شدن در حمله و پوشش در دفاع باید کار تیمی را به خوبی انجام بدهیم. بازی ها سخت است اما تیم ما شایستگی صعود به المپیک را دارد و از همدلی خوبی نیز برخودار است که انشالله به این هدف هم خواهیم رسید.

سرمربی اسبق تیم امید در مورد روند آماده سازی تیم خاکپور نیز بیان داشت: روند آماده سازی این تیم در تاریخ فوتبال ما بی نظیر بوده است و تا به حال چنین چیزی نداشته ایم. جا دارد همین جا از آقای حبیب کاشانی تشکر کنم که زحمات زیادی برای این تیم کشید و نقش مهمی در تدارکات خوب این تیم داشت.

وی در مورد مقایسه نحوه تدارک این تیم با تیمی که مسئولیت هدایتش بر عهده خودش بود، گفت: خدا شاهد است در زمان ما هر اردویی که برگزار کردیم به زحمت تعداد بازیکنان اردوی‌مان به 20 نفر می رسید. باشگاه ها بازیکن به تیم امید نمی دادند. فدراسیون می گفت اگر تیمی بازیکنش را به تیم امید ندهد، بازیکن را محروم می کنیم، اما باز روز جمعه می دیدیم که بازیکن‌ها دارند در تیم خودشان بازی می کنند. ما وقتی که قصد داشتیم برای بازی های آسیایی برویم به من گفتند قول قهرمانی می دهید یا نه؟ من گفتم ما بذری نکاشته ایم که حالا بخواهیم درو کنیم. آماده سازی مناسبی نداشتیم که حالا به فکر کسب عنوان باشیم. در بازی ها هم ما با دو شکست چهارم شدیم و واقعاً هم کره و ژاپن از ما بهتر تدارک دیده بودند و حقشان بود که مدال بگیرند.

سرمربی سابق فجرسپاسی همچنین در مورد دوری خود از فوتبال و اینکه آیا پیشنهادی برای مربیگری داشته است یا خیر تصریح کرد: از لیگ برتر پیشنهادی نداشتم، اما از لیگ 1 پیشنهادهای زیاد داشتم، ولی من چون عاشق کارم هستم و کاسب نیستم، تمام این پیشنهادات را رد کردم.

وی در پایان راجع به حضور افشین پیروانی در سمت سرپرست تیم ملی و همچنین سرمربیگری امیرحسین پیروانی در تیم ملی جوانان گفت: این باعث افتخار من است که برادرانم که از بچگی زیر دست خود من آموزش دیده اند، در این سمت های مهم فعالیت می کنند. هم امیرحسین و هم افشین هر دو تحصیل کرده هستند و زمانی شاگرد خود من بودند و من بسیار خوشحال هستم که می بینم اینها در این سمتهای مهم مشغول فعالیت هستند.

کد خبر : ۳۳۶۵۷۵