خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان شریح کرد:

معرفی دستاوردهای انقلاب در برنامه‌های دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۵۳۷

استاندار لرستان گفت: برنامه‌های دهه فجر باید مردمی باشد و معرفی دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند صبح شنبه در جلسه ستاد دهه فجر استان لرستان ضمن بیان اینکه باید انگیزه و عواملی که باعث پیروز انقلاب شده و باورهای دینی ما را احیاء کرد را به نسل حاضر و آینده منتقل کنیم، افزود: نسل حاضر تشنه شنیدن و دانستن این خاطرات و فداکاری هاست.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها متفاوت است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) این انقلاب را معجزه عظیم می‌داند همچنین مقام معظم رهبری نیز بر پدیده بی نظیر بودن این انقلاب تاکید دارند.

مهندس بازوند با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران پیدایش انگیزه ها و کیفیت مبارزات متفاوت بود، تصریح کرد: هیچ انقلابی در دنیا با ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران نبوده و نخواهد بود.
 
وی همچنین با تاکید بر راه اندازی کمیته ساماندهی دخالت مردم در جشن های دهه فجر در استان، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب مردمی بوده و باید به سمتی برویم که مردم در جشن های انقلاب دخالت داشته و بسیاری از کارهای دهه فجر توسط مردم صورت بگیرد.

بازوند خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوب این است که به مناسبت ۳۶ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ستاد دهه فجر استان حداقل ۳۶ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را به نسل حاضر معرفی کند.

هوشنگ بازوند همچنین با بیان اینکه شهرداری ها باید نقش موثری در برگزاری مراسم های دهه فجر داشته باشند، عنوان کرد: هزار و ۵۰ دهیاری در استان در  ایام دهه فجر بسیار مهم هستند که با کمک های کوچک می توانند برنامه های خوبی در سطح روستاها برگزار کنند.

استاندار لرستان حضور همیشگی مردم در صحنه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در تمام انقلاب های دنیا مردم پس از انقلاب حضوری ندارند اما در جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در سالگردهای پیروزی انقلاب اسلامی هر سال قوی تر است و این حضور همیشه کارساز بوده و تهدیدهای دشمنان را نقش بر آب کرده است.

وی با اشاره به اینکه حضور همیشگی مردم در 8 سال دفاع مقدس حماسه های بزرگی به وجود آورده است، یادآور شد: ارج‌نهادن به آرای مردم و حضورشان در تعیین سرنوشت خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و همانگونه که می دانیم در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ علی رغم اینکه همه شعار جمهوری اسلامی می دادند امام(ره) دستور همه پرسی صادر کردند و گفتند که شعارها زمانی قابل قبول است که به امضا برسد.

مهندس بازوند نهادینه شدن حمایت از محرومان به عنوان یک فرهنگ را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: رسیدگی به محرومان در دستور کار همه نهادها و دستگاه‌هاست و در دستورات مقام معظم رهبری به سران سه قوا همیشه به رسیدگی به وضعیت محرومین تاکید شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پس از انقلاب به توده مردم اهمیت داده نمی شده و پس از انقلاب رسیدگی به توده مردم در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به مردم اعتماد به نفس داد تا خود بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه زبانزد است.

وی در پایان یاد آور شد: پس از دهه فجر دبیرخانه ستاد دهه فجر استان عملکرد کمیته های اجرایی این ستاد را ارزیابی کرده و گزارش آن را ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز