خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

سیدحسن خمینی با توجه به جایگاه علمی‌اش نیازی به شرکت در امتحان اجتهاد نداشت

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: درصورتی که تندرو‌ها به هر شکل، مانع از حضور آقای خمینی در انتخابات شوند، خسارت‌های بسیاری را برای نظام ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از هجمه‌های رسانه‌ای علیه آیت‌الله سیدحسن خمینی در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی همچون خورشید می‌درخشند و از آن‌جا که یادگار امام (ره) است، هر کسی که به حضرت امام خمینی (ره) دلبستگی دارد، سیدحسن خمینی را نیز دوست دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران به آقای سیدحسن خمینی عشق می‌ورزند و مسائلی که امروز در فضای رسانه‌ای علیه ایشان ایجاد شده، نمی‌تواند مشکل و کدورتی به وجود بیاورد.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: با این همه، درصورتی که تندرو‌ها به هر شکل، مانع از حضور آقای خمینی در انتخابات شوند، خسارت‌های بسیاری را برای نظام ایجاد می‌کنند.

منتجب‌نیادر پاسخ به این سوال که آیا بهانه ارسال یا عدم ارسال پیامک می‌تواند در موضوع مهمی همچون انتخابات خبرگان تاثیرگذار باشد یا خیر، گفت: به گمان من مسئولان نظام عاقل هستند و بی‌شک با استفاده از خرد و منطق خود از این سرمایه بزرگ برای مجلس خبرگان استفاده می‌کنند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به عدم شرکت سیدحسن خمینی در امتحان اجتهاد، اعلام کرد: اساساَ آقای سیدحسن خمینی نباید در این امتحان شرکت می‌کردند، چراکه باتوجه به جایگاه بالای علمی، دلیلی برای شرکت در امتحان وجود نداشت.

او ادامه داد: شرکت یا عدم شرکت در این امتحان صرفاً مبتنی بر تصمیم شورای نگهبان است و ارتباطی به قانون ندارد و این درحالی است که بسیاری از بزرگان و مراجع متفق‌القولند که آقای سیدحسن خمینی از درجه اجتهاد برخوردار است و در این راستا آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله محقق داماد و بسیاری دیگر از بزرگان این مسئله را قبول دارند.

حجت‌الاسلام منتجب‌نیا همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش احتمالی اصلاح‌طلبان درصورت ردصلاحیت گفت: هیچ دلیلی برای رد صلاحیت اصلاح‌طلبان وجود ندارد و از آن‌جا که اصلاح‌طلبان واجد شرایط هستند، انشاءالله مشکلی به وجود نخواهد آمد.

کد خبر : ۳۳۶۵۲۹