خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشان خبرداد:

توزیع بیش از 2 میلیون پاکت شیر رایگان در مدارس کاشان

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: در سال جاری دو میلیون و 928 هزار پاکت شیر استریل رایگان در مدارس این شهرستان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حجت الاسلام " رضا خرمی" ضمن اعلام این خبر افزود: توزیع شیر از نیمه آبان سال جاری آغاز شده و تا اردیبهشت سال آینده در50 نوبت در مدارس شهرستان کاشان توسط سازمان دانش آموزی انجام خواهد شد.

به گفته وی، امسال شیرهای عرضه شده در مدارس با ویتامین D غنی شده و پایش های مستمر توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه ارائه و تولید شیرهای با کیفیت انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای داشتن جامعه سالم باید شهروندانی سالم داشته باشیم و تغذیه سالم رکن اساسی رسیدن به این الگو است که با استمرار همکاری های بین بخشی دستگاه‌های مربوط با آموزش و پرورش می توان این فرهنگ را ترویج کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی کاشان گفت: برنامه توزیع رایگان شیر در مدارس با اهداف کاهش سوء تغذیه و فقر، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان، افزایش بهداشت و کاهش هزینه های درمان، اصلاح الگوی مصرف و افزایش مصرف شیر و لبنیات اجرا می شود.

وی با اشاره به  اینکه تغذیه خوب، محیط مناسب و مراقبت های بهداشتی از جمله حقوق کودکان جامعه است، تصریح کرد: اکثر کشورها نسبت به بهبود تغذیه کودکان، اقدامات موثری را انجام می دهند که اجرای برنامه شیر مدارس با توجه به نقش غیر قابل انکار آن در بهبود سلامت دانش آموزان، مورد توجه همه کشورهای جهان قرار گرفته است.

خرمی تاکید کرد: اجرای موفق برنامه شیر مدارس نیازمند توزیع منظم و پایدار شیر و استفاده از بسته های شیر با کیفیت و ایمنی بالا از نظر بهداشتی است.

کد خبر : ۳۳۶۴۹۶