خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مسئولان مفاد لایحه سد خائیز تنگستان را ارائه کنند

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۴۸۲

یک فعال رسانه ای اصلاح طلب گفت: استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر، مفاد و پیش نویس لایحه سد خاکی « خائیز » تنگستان را ارائه کنند.

محسن قاسمی زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب افزود: استاندار بوشهر امسال از پیش نویس لایحه سد خائیز تنگستان جهت ارائه به هیات دولت خبر داد، در حالی که هنوز پاسخ شفاف و روشنی در زمینه جزئیات این پروژه ارائه نشده است .

وی با بیان اینکه تعلل و تأخیر در فرآینه های اجرایی این سد قابل توجیه نیست، اظهار داشت: مسئولان استان و آب منطقه ای بوشهر برنامه زمان بندی احداث سد خاکی "خائیز" تنگستان، به عنوان یکی از مصوبات سفر سال گذشته هیات دولت به استان بوشهر را منتشر و اعلام کنند.

قاسمی زاده از مسئولان استان خواست در راستای مطالبات جدی مردم و کشاورزان تنگستان زمینه تسریع در شروع عملیات اجرایی سد خائیز این شهرستان را فراهم کنند.

این فعال سیاسی و رسانه ای تنگستان ادامه داد: مردم و کشاورزان درحال حاضر نگران سرنوشت نامعلوم سد مخزونی« باهوش» هستند که مبادا این پروژه ملی فراموش و برای همیشه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه تأخیر در ساخت سد باهوش اهرم بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان را به دنبال دارد، خاطرشان کرد: احداث سد باهوش یکی از مطالبات و آرزوی دیرینه مردم و کشاورزان بوده و امری اجتناب ناپذیر است.

قاسمی زاده ادامه داد: احداث سد مخزونی باهوش اهرم بروی رودخانه باهوش این شهر مصوبه دولت در سال 84 بود که مطالعات مرحله اول و دوم این پروژه تکمیل و پس از تجهیز کارگاه به دلیل عدم ردیف بودجه اجرایی تعطیل شد .

وی با ابراز تأسف از عدم تخصیص بودجه ملی به این سد تصریح کرد: تأمین منابع مالی سد دالکی از طریق ماده 56 فایناس داخلی، تأمین منابع مالی سد باغان و دشت پلنگ از طریق ماده 62 قانون محاسبات و به روش فایناس خارجی و سه تنگ ارم دشتستان از محل منابع استانی در استان بوشهر در حال اجراست .

فعال سیاسی تنگستان گفت: حتی با تخصیص اعتبارات استانی نباید سد باهوش تعطیل شود؛ هر چند سال 92 حدود 2 میلیارد تومان برای تکمیل مطالعات و تجهیز کارگاه این سد تخصیص اما به دلیل عدم تخصیص بودجه کامل ملی، استانی و تبصره های بودجه کاملاً تعطیل شد .

قاسمی زاده ادامه داد: مردم نباید نظاره گر باشند و هرگونه بی‌تفاوتی و سهل انگاری، دردهای کهنه شهرستان را در برابر مطالبات و مشکلات درمان نمی کند و محرومیت ها دو چندان می شود .

وی افزود: بالغ بر 180 هزار اصله نخل موجود در شبکه آبیاری و زهکشی اهرم، مرکز شهرستان تنگستان، با قدمت بیش از 130 سال در معرض خشک شدن قرار دارد و  اشتغال و امر معاش بالغ بر 500 خانواده در معرض تهدید جدی قرار گرفته است .

فعال رسانه ای تنگستان در پایان گفت: سدهای باهوش و خائیز تنگستان از برنامه های در درست اجرای وزارت نیرو در تنگستان و مصوبات دولت در سال 84 و 93 هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز