خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با ایلنا:

کنسرسیوم ایرانی- اروپایی برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از ایجاد کنسرسیوم ایرانی – اروپایی برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی کشور خبر داد و گفت: شرایط مذاکرات پس از توافقات تغیر کرد و در حال حاضر چند کشور آسیایی و اروپایی برای ورود به پروژه تیسکو اعلام امادگی کرده اند اما آخرین مذاکرات با یک کنسرسیوم ایرانی- اروپایی انجام شده است.

حامد علی مبارکی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هر هفته میزبان چند هیات خارجی اروپایی و آسیایی هستیم،‌ گفت: در حوزه های بنادر،‌ خودروسازی،‌ شهرک سازی و حوزه انرژی های نو با برندهایی از کشورهای آلمان،‌ کره،‌ ژاپن،‌ هند، چین و چند کشور اورپایی  وارد مذاکره شده‌ایم.   

وی با اشاره به ادامه مذاکرات با برندها برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی تیسکو در چابهار گفت: چندین شرکت قدر خارجی و برند اروپایی – آسیایی برای ورود به پروژه خودروسازی تیسکو اعلام آمادگی کرده اند اما آخرین مذاکرات این است که یک کنسرسیوم ایرانی- اروپایی در قطب جدید خودروسازی فعالیت کنند.     

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه مذاکرات با چینی ها و هندی ها برای بندر چابهار هم نهایی نشده است،‌ ادامه داد: به نظر می آید چینی ها براساس مذاکراتی که انجام می دهند برای ورود به بندر چابهار محکم تر و جدی تر از هندی ها هستند .  

مبارکی با تاکید بر اینکه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فرش قرمز پهن می کنیم،  گفت: از ورود سرمایه استقبال می کنیم و پس از مذاکرات 1+5 شاه افزایش ورود هیات های تجاری هستیم.   

وی هر گونه دریاخواری در منطقه آزاد چابهار را تکذیب کرد و گفت: چابهار مطلقا دریاخواری ندارد چراکه محدوده نسبت به دریا 14 هزار هکتار است و ساحل بسیار محدود و کمی در این منطقه وجود دارد.  

مبارکی با بیان اینکه چابهار در فقر زمین خواری به سر می برد،‌ ادامه داد: اراضی چابهار بسیار محدود است مگر اینکه الحاق جدیدی صورت بگیرد و به دنبال این هستیم که از گواتر تا زرآباد به محدوده منطقه آزاد اضافه شود در این صورت اراضی این منطقه هم افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه قرارداد 50 مورد واگذاری زمین در چابهار فسخ شده است،‌ گفت: قرارداد هر سرمایه گذاری که برای اجرای پروژه از سازمان اراضی گرفته و به تعهداتش در مورد مقرر عمل نکرده فسخ شده است.   

 

    

 

کد خبر : ۳۳۶۲۶۸