خبرگزاری کار ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به تخلفات احمدی نژاد؛

ثابت نگه داشتن قیمت دلار ترفندی برای جلب آرای مردم بود

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۱۳۹

محمد لاهوتی تخلفات دولت احمدی نژاد در برنامه توسعه چهارم و پنجم را برای جلب آرای مردم ارزیابی کرد.

محمد لاهوتی با اشاره به نقش دولت احمدی‌نژاد در خصوص تخلفات از برنامه چهارم و پنجم گفت: حجم تخلفات این دولت در قانون پنجم توسعه بی‌سابقه است؛ زیرا آنها با تورم 40 درصدی  قیمت ارز را ثابت نگه داشته‌اند و دلار را هزار تومان می‌فروختند که این اقدام دولت احمدی‌نژاد سبب شد  واحدهای تولیدی تعطیل شوند، صادرات کم شود و درهای واردات باز شود. اینکه چرا  آنها این قانون را اجرا نکردند فقط  به خاطر مصلحت‌های سیاسی و کسب رای برای دولت بعد بوده است.

وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی کلان کشور گفت: اتاق بازرگانی در 163 مرکز تصمیم‌گیری و رئیس و اعضای آن حضوردارند اما در شورایی که بخش خصوصی نهایتا 3 نفر هستند که یکی از اصناف، یکی از اتاق بازرگانی و دیگری از اتاق تعاون هیچ وقت بخش خصوصی نمی‌تواند اکثریت باشد مگر آنکه تحلیل شما جوری باشد که سایر اعضا هم صحبت شما را بپذیرند.

وی ادامه داد: در زمان دولت دهم اتاق بازرگانی بیشترین نقد را به دولت داشت به طوری که در روز ملی صادرات رئیس وقت کنفدراسیون صادرات بالاترین و شدیدترین نقد را به دولت کرد تا جایی که به رسانه‌ها اجازه ندادند سخنان وی را پوشش دهند.

لاهوتی ادامه داد: با مراجعه به آرشیو رسانه‌ها به راحتی می‌توان فهمید که رئیس اتاق، تشکل‌ها و دیگر مجامع اقتصادی بخش خصوصی چقدر به دولت نهم و دهم و سیاست‌های اقتصادی آن اعتراض کردند اما به آنها بی‌توجهی شده است زیرا دستگاه‌های اجرایی واهمه و ترسی از نهادهای نظارتی ندارند بر همین اساس هر کاری که دل‌شان بخواهد انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز