خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

هیئت‌های تجاری خارجی، منتظر اجرای برجام هستند

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۱۳۴

مسعود خوانساری با اشاره به سفر هیئت های تجاری اظهار داشت که آنها برای شروع کار اقتصادی منتظر اجرای برجام هستند.

مسعود خوانساری در گفتگو با ایلنا؛ در خصوص سفر هیات تجاری دانمارک به ایران و زمینه همکاری‌های دو کشور گفت: بسیاری از هیات‌های تجاری که به ایران سفر می‌کنند ابتدا بازار کشورمان را مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌دهند تا اینکه ببینند درچه حوزه‌هایی می‌توانند فعالیت کنند و به دنبال شرکای تجاری مناسب می‌گردند اما در مورد دانمارک این موضوع صدق نمی‌کند زیرا این کشور سابقه حضوری اثرگذار و مثبتی در ایران دارد.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور مشکلات بانکی و جابجایی پول است که هر زمان این مشکل حل شود علاوه بر دانمارک همکاری‌های اقتصادی خود را با سایر کشورها به سرعت افزایش خواهیم داد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: تاکنون هیات‌های تجاری زیادی به ایران آمده‌اند اما هنوز مرحله عملی کار آغاز نشده است و همه منتظر هستند که برجام به صورت واقعی اجرا شود که ما فکر می‌کنیم این اتفاق تا 10 الی 15 روز دیگر صورت بگیرد و فصل جدیدی در روابط اقتصادی کشور آغاز شود.

خوانساری در پایان گفت: نقطه مشترکی که در همه هیات‌های تجاری خارجی که تا امروز به ایران سفر کرده‌اند این بوده است که آنها بیشتر تمایل داشتند با بخش خصوصی کار کنند تا بخش دولتی و این بخش برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز