خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

راه برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی هموار شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۵۶

منحرفان طلبکار نظام شده‌اند/ کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند و از همین زمان، پیشرفت کشور کُند و دچار مشکل شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه امروز منحرفان طلبکار نظام شده‌اند از حامیان دیروز این جریان بشدت انتقاد کرد و گفت: کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت و انتقام از زحمتکشان نظام مسبب وضع امروز شدند.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران، آموزگاران و استادان را از مهم‌ترین اقشار سازنده تاریخ معاصر کشور خواند و با بیان اینکه پایه رشد علمی و توسعه کشور در مدارس شکل می‌گیرد، گفت: آموزش و پرورش سالم و صالح می‌تواند زمینه انقلاب علمی در کشور را به وجود آورد و ما باید قدردان استعدادهای بی‌نظیر و درخشان دانش‌آموزان و دانشجویان خود که نعمات خداوند هستند، باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شکل‌گیری انجمن اسلامی معلمان و سابقه فعالیت آن اشاره کرد و افزود: این تشکّل بزرگ و ریشه‌دار مسیر خود را از قبل از انقلاب تاکنون به خوبی و به صورت صحیح حفظ کرده، چرا که اعضای آن انسان‌های فرهیخته، فهیم و قابل احترام جامعه هستند و مردم به ویژه جوانان همواره مدیون تلاش‌های خاموش و بدون توقع آن‌ها هستیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی علی‌رغم مشکلات و موانع داخلی و خارجی توانست بر شانه‌های اعتماد و همراهی مردم روند رو به جلو و پیشرفت خود را تا زمانی که سوءتدبیر و انحراف از مبانی و مسیر به میان نیامد، طی کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به میدان داری جریانی که علی‌رغم حسن‌نیت با اهداف امام و انقلاب بیگانه بود و تجربه میدان‌های سخت را نداشت، گفت: این جریان با وجود هشدارهای دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب به‌گونه‌ای مورد حمایت قرار گرفت که اکنون نه تنها پاسخگوی وضع به وجود آمده نیستند بلکه حامیان خود را نیز برنمی‌تابند و طلبکار و مدعی نظام شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخصه بارز این جریان منحرف را نادیده گرفتن دستاوردهای گذشته و زحمات مدیران و دلسوزان انقلاب خواند و تصریح کرد: کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند و از همین زمان پیشرفت کشور کُند و دچار مشکل شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعتقادات، احکام و اخلاقیات را ارکان اسلام و جامعه اسلامی خواند و با تأکید بر لزوم تقویت این سه جنبه در جامعه گفت: ترویج دروغ، تهمت و تخریب و نیز توسل به ریا، تضییع حقوق مردم، وعده‌های غیرقابل عمل و فضیلت‌سوزی را تضعیف‌کننده اعتقاد و اخلاق عمومی است و باید به شدت با این اعمال در سطح حکومت برخورد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اخلاص را مهم‌ترین سرمایه و موتور حرکت انقلاب و نظام اسلامی خواند و افزود: اگر اخلاص مسئولان در کنار اعتماد مردم نبود، چطور می‌توانستیم با دست خالی بر استبداد پهلوی، استعمار خارجی، شورش‌ها، جنگ تحمیلی پیروز و راه آبادانی کشور را در پیش گیریم؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعتمادسوزی را از بزرگ‌ترین گناهان خواند و با اشاره به نقش اساسی مردم در سرنوشت کشور و تصمیم‌سازی‌ها گفت: در قانون اساسی ما آزادی مطبوعات، اجتماعات و احزاب و نیز آزادی‌های فردی و اجتماعی به وضوح تصریح شده است و لازم است توجه بیشتری به بخش حقوق مردم در قانون اساسی و نقش تأثیرگذار آنان صورت گیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پی درخواست حاضران برای ارائه رهنمود درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و رفع مشکلات کشور، گفتگو و رایزنی میان گروه‌ها، اشخاص و دلسوزان نظام را راه رسیدن به تفاهم خواند و تصریح کرد: در برهه حساس کنونی که کشور در معرض تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب است، درگیری و مناقشه به هیچ وجه راهگشا نیست و امیدواریم همه تأثیرگذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفتگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون را هموار و نیز از نیروهای زبده و کارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلایق برای برون‌رفت از مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفته شود.

در ابتدای این دیدار آقای داود محمدی، رئیس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران به همراه تنی چند از حاضران، گزارشی از وضعیت نظام آموزشی و نیز اوضاع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور ارائه و با اشاره به در پیش بودن انتخابات آینده ریاست جمهوری، حضور فعال‌تر سرمایه‌های نظام و ارکانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این عرصه را لازم و خواهان گشایش فضای سیاسی و عمومی کشور برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و ایجاد شرایط برابر برای فعالیت گروه‌ها و تشکّل‌های سیاسی وفادار به نظام و در چارچوب قانون اساسی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز