خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

بجای گره زدن در نوسازی بافت‌ فرسوده، مثل شهرداری كمك حال مردم باشیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۴۷

شهرداری تهران از دریافت هزینه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده گذشته است آن وقت ما نشسته‌ایم اینجا هی گره می‌زنیم تا بگوییم ما نگران جان مردم هستیم.

ایلنا:‌سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از عملكرد شورای شهر تهران در لایحه گودیرداری گفت: این لایحه تنها به كار نوسازی گره‌ می‌اندازد در حالی كه خانه‌های فرسوده با یك ترمز خودرو در حال ویرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو دانشجو در خلال بررسی لایحه ارتقای ایمنی و تخریب و گودبرداری ساختمانی در شهر تهران، با اشاره به تبصره‌ها و ضوابط موجود در این لایحه گفت: ‌ ضوابطی که در این لایحه وجود دارد از قبیل بیمه ساختمان، بیمه ساختمان مجاوز، حضور مهندس ناظر، شرکت فنی و آزمایشگاهی، مسئول ایمنی همه این موارد هزینه بر است و برای کسی که می‌خواهد ساختمان بسازد هزینه سنگینی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: این موارد علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین کاغذ بازی را چندین برابر می‌کند، به عبارتی نه تنها گره‌ای از مردم باز نمی‌کنیم بلکه گره‌های زیادی نیز برای مردم ایجاد کرده به طوری که رونق که در ساخت وساز و نوسازی بافت‌های فرسوده به زحمت زیاد ایجاد کرده بودیم از بین می‌رود.

علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورا با انتقاد از اظهار نظر دانشجو گفت: هیچ چیزی با ارزش‌تر از جان انسان‌ها نیست و نباید این موضوع را فدای افزایش هزینه‌ها کرد شاید در وهله اول هزینه‌هایی به مردم تحمیل شود اما قطعا بعد‌ها برای دارنده ساختمان سودآور خواهد بود.

دانشجو ادامه داد: فردی که با هزار زحمت اندوخته‌ای برای نوسازی ساختمان خود تهیه کرده است و نمی‌تواند هزینه صدور پروانه خود را بپردازد چگونه می‌تواند هزینه‌هایی را که توسط این لایحه برای آن ایجاد کرده‌ایم را پرداخت کند.

وی گفت: شهرداری تهران از پرداخت پروانه خود گذشته است آن وقت ما نشسته‌ایم اینجا هی گره می‌زنیم تا بگوییم ما نگران جان مردم هستیم قطعا من به اندازه‌ای که دبیر دلش برای مردم می‌سوزد نسوزد اما باور کنید خانه‌های ۷۰ ساله‌ای داریم که کیفیت فنی ندارد و با ترمز یک خودرو به راحتی می‌تواند آوار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز