خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی اولین کنفرانس برند ملی ایران

امروز 70 درصد توریسم جهان دست بانوان است

دبیر علمی اولین کنفرانس برند ملی ایران گفت: انسان باید عاشق باشد که بتواند گردشگری ایران را با این شرایط به جایگاه فعلی برساند. برای برگزاری چنین کنفرانسی دو گروه انسان درون و برون مرزی فعالیت کردند و باعث شده‌اند که چنین همایش بزرگی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، جعفر جعفری پیش از ظهر یکشنبه در اولین کنفرانس برند ملی گردشگری ایران، اظهار کرد: سلام عملکرد گردشگری است، گردشگری یعنی سلام، یعنی صلح و آشتی. گردشگری یعنی اینکه ما با یکدیگر قهر نیستیم.

وی افزود: گردشگری یعنی ما میزبان و میهمان خوبی هستیم. گردشگری یعنی احترام به ارزش‌های جامعه میزبان. گردشگری یعنی همبستگی، همدلی و عضویت در دهکده جهانی.

دبیر علمی اولین کنفرانس برند ملی ایران با بیان اینکه گردشگری و توریسم رشته مرد سالاری بود ولی امروز صحنه در حال عوض شدن است، اضافه کرد: بانوان باید در علم و عمل صنعت توریسم با قدرت جلو بیایند. 20 سال پیش 80 درصد این صنعت دست آقایان اما امروز بدون استثناء در همه جای دنیا 70 درصد گردشگری دست بانوان است.

جعفری ادامه داد: تمام کشورهای دنیا وارد میدان توریسم شده‌اند و همه با گام بلند آمده‌اند که یا میزبان هستند و یا تولید توریسم می‌کنند و رقابت شدیدی در این میدان وجود دارد.

وی گفت: سبد کالای توریسم در دنیا به یکدیگر شبیه شده است و اینجا تمایز اهمیت پیدا می‌کند و داستان برندینگ مشخص می‌شود. برند باید گویای مقصد گردشگری باشد. برند چیزی نیست که مدام عوض شود.

دبیر علمی اولین کنفرانس برند ملی ایران خاطرنشان کرد: تمام سمبل‌های توریسم دنیا از معماری گرفته شده است. ما برندی می‌خواهیم که بهتر فکر کنیم و گردشگری را بهتر متوجه شویم و در واقع پایان این همایش آغاز تفکر برای برند ایران است.

کد خبر : ۳۳۵۰۶۰