خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان

اعدام شیخ نمر موجب سرنگونی حکومت آل سعود خواهد شد

تاسف بارتر از حوادث به وجود آمده و اعدام شیخ نمر سکوت دنیای حقوق بشری و عدم انتقاد قاطع از این اقدامات است.

به گزارش ایلنا، لحظاتی قبل آیت الله زین الدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در جمع اصحاب رسانه این شهرستان ضمن محکومت اقدام وحشیانه حکومت آل سعود عربستان در اعدام شیخ علامه نمر از علمای بزرگ شیعه در عربستان گفت: در سالهای اخیر حوادثی در دنیای اسلام به وجود آمد که موجب تاسف مسلمانان شده است.

وی افزود: تاسف بارتر از حوادث به وجود آمده و اعدام شیخ نمر سکوت دنیای حقوق بشری و عدم انتقاد قاطع از این اقدامات است.

آیت الله قربانی زندانی کردن، قتل و آتش زدن و ترور روحانیت آگاه و روشنگر را از جمله اقدامات دولت آل سعود دانست و افزود: در بحرین شیخ سلمان، روحانی آزاده ایست که در زندان است و در آفریقا کشتن شیخ زکزاکی با شش فرزندش و شهید کردن بیش از 500 نفر از یارانش از دیگر اقدامات بر علیع تشیع بوده است.

وی بیان داشت: عربستان شیخ نمر را سه سال زندانی کرده و سرانجام با تروریست‌ها وی را اعدام کردند در صورتی که هیچ عمل تروریستی در کارنامه ایشان وجود نداشته است.

امام جمعه رشت تصریح کرد: منطق شیخ نمر دعوت به اسلام ناب بود و ایشان اسلام تکفیری و داعشی  و ... را تبلیغ نمی‌کردند.

وی افزود: شیخ نمر حامی مظلومان شیعه در عربستان بود در صورتی که آل سعود برای طرفداران خود انواع امکانات را فراهم میکنند و برای شیعیان تبعیض بسیاری قائل می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مردم شیعیه دنیا انتقام این مظلوم را خواهند گرفت و عربستان خود را برای این انتقام آماده کند.

کد خبر : ۳۳۵۰۱۱