خبرگزاری کار ایران

شعری مقدم مطرح کرد؛

هنوز با ایده آل تحقیق در صنعت فاصله داریم

شعری مقدم با اشاره به اینکه تلاش‌های پتروشیمی در زمان دولت اصلاحات در زمینه کاربردی کردن فعالیت‌های تحقیقاتی بی‌نتیجه نماند افزود: این فعالیت‌ها باعث شد که پژوهش در پتروشیمی بتواند ادعای تولید چند فرآیند و کاتالیست را داشته باشد اما هنوز با ایده‌آل فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مراسم امضای موافقتنامه همکاری انجام طرح‌های اولویت دار صنعت نفت با دانشگاه‌ها با بیان اینکه بعد از انقلاب مسئولین پتروشیمی تلاش کردند که پژوهش را در صنعت کاربردی کرده و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنند گفت: با وجود این تلاش‌ها توفیق کمتری حاصل شده چون دانشگاه‌ها معتقدند آنچه مورد پسند است تحقیق است و صنعت نیز معتقد است که دانشگاه‌هاطبیب دردشان نیستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های پتروشیمی در زمان دولت اصلاحات در زمینه کاربردی کردن فعالیت‌های تحقیقاتی بی‌نتیجه نماند افزود: این فعالیت‌ها باعث شد که پژوهش در پتروشیمی بتواند ادعای تولید چند فرآیند و کاتالیست را داشته باشد اما هنوز با ایده‌آل فاصله داریم.

شعری مقدم تصریح کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین صنایع ملی پتروشیمی و ۴ دانشگاه منعقد شده به دانشگاه‌ها کمک می‌کند که چند انستیتوی مادام‌العمر احداث کنند تا بتوانند برای کشور مرجع باشند و در صورت نیاز نیز از موسسات و دانشگاهیان خارجی هم استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای شروع کار قرارداد ۵ ساله منعقد می‌شود و شرکت صنایع ملی پتروشیمی ضمن پرداخت‌ها اطلاعات لازم را در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهند و دانشگاه‌ها نیز فضای آزمایشگاهی را در اختیار انستیتو قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی خاطر نشان کرد: کلیه فعالیت‌های تحقیقاتی پتروشیمی در هر رشته از این صنعت تعیین شده که با دانشگاه مربوطه در زمینه کسب فناوری و توسعه این صنعت تلاش کنند.

کد خبر : ۳۳۴۹۸۰