خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تفصیلی سان با ساموئل؛

اظهارنظر جالب بازیکن اسبق استقلال در مورد بارش برف در ایران!

بازیکن پیشین باشگاه استقلال تهران اعلام کرد خیلی از فوتبالیست‌ها تجربه بازی کردن مقابل یکصد هزار تماشاگر را ندارند.

به‌ گزارش ‌ایلنا‌ و به نقل از سان، به نظر می‌رسید جیلوید ساموئل به باشگاه‌هایی در آمریکا، امارات و چین برود اما کسی فکر نمی‌کرد راهی لیگ فوتبال ایران شود.

باشگاه‌های ایرانی حاضر بودند 20 هزار پوند در هفته‌ به ساموئل دستمزد پرداخت کنند. او در این زمینه گفت: آنها حاضر بودند برای جذب من هزینه کنند. از نظر مالی برایم حضور در لیگ ایران خیلی خوب بود.

ساموئل 34 ساله پس از گذراندن چهار فصل در لیگ ایران، اکنون به انگلیس بازگشته است. او در مورد تجربیاتی که در ایران داشته به صحبت پرداخت که یکی از آنها درباره قربانی کردن گوسفند بود.

جیلوید بعد از بازی کردن در لیگ برتر انگلیس به دنبال چالش جدیدی در زندگی‌اش می‌گشت و می خواست با فرهنگ جدیدی آشنا شود اما هیچ کس در مورد قربانی کردن، چیزی به او نگفته بود.

بازیکن پیشین استقلال در این زمینه گفت: پس از این که سر گوسفند را بریده بودند، برخی از بازیکنان از میان خونش رد می‌شدند. گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است. این اتفاق در کنار زمین فو‌تبا‌ل رخ داد. شاید آنها این کار را برای این انجام می‌دادند که شانس بیاورند و می خواستند روحیه‌شان یا فضا را بهتر کنند. شاید می خواستند امیدوار باشند بازی‌ها را ببرند. هیچ‌کس پیش از اینکه این اتفاق بیفتد، چیزی به من نگفته بود. به همین خاطر وقتی این اتفاق رخ داد، شوکه شده بودم.

ساموئل ا‌دا‌مه‌ داد: این چیزی بود که ایرانی‌ها آن را باور داشتند. هیچ قضاوتی در مورد آن نمی‌کنم ولی ای کاش کسی در مورد آن چیزی به من می‌گفت. دفعه بعد که گوسفندی را به کنار زمین تمرین آوردند، رویم را برگرداندم.

ساموئل خاطرات به یاد ماندنی را در دوران دوری از لیگ انگلیس دارد. او در انگلیس برای بولتون بازی می‌کرد اما پیش از آن، دوره‌ای طولانی را در باشگاه استون ویلا گذرانده بود. جیلوید پس از اینکه تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کرد، اکنون به دنبال حضور در یک باشگاه انگلیسی دیگر است تا سال‌های پایانی فو‌تبا‌لی‌اش را در آن بگذارند.

زمانی که ساموئل به استقلال تهران پیوست، تفاوت‌های زیادی را با لیگ برتر انگلیس حس کرد. او در این‌باره هم اظهار کرد: نخستین مساله عجیب در ایران، وضعیت آب و هوا بود. فکر می‌کردم ایران نیز مانند دوبی و ابوظبی و به خاطر این که در خاورمیانه قرار دارد، بسیار گرم است. وقتی به آنجا رفتم، دیدم برف می‌بارد!

ساموئل اضافه کرد: باید با زبان آنها هم آشنا می شدم که بسیار هم سخت بود. به‌ هر‌ حال مجبور بودم با بازیکنان دیگر صحبت کنم و اطلاعات بگیرم. باید در زمین مسابقه حرف می‌زدم و در آنجا زندگی می‌کردم. وقتی از کشورهای غربی به ایران می‌روی، همه چیز را متفاوت می‌یابی. حتی در تابستان هم نمی توانستم در خیابان با شلوار کوتاه راه بروم. در ایران تنها زمانی که می توانید شلوار کوتاه به پا کنید، زمانی است که فو‌تبا‌ل بازی می کنید. البته در ایران رستوران‌های بسیار خوب و کافی شاپ‌های عالی وجود دارد.

شرایط فو‌تبا‌لی و هماهنگ شدن با آن در این کشور نیز بسیار متفاوت بود. بازیکن پیشین باشگاه پیکان در این زمینه نیز گفت: بعد از اینکه در بالاترین سطح فو‌تبا‌ل بازی کردم، به ایران رفتم. در آنجا مجبور بودم لباس‌هایم را خودم بشویم. زمین‌های مسابقه هم شرایط خوبی نداشت. بعد از چند بازی با خودم فکر کردم «من اینجا چکار می‌کنم؟» اما خب، این همه چیزی بود که باید به آنها عادت می‌کردم.

ساموئل اضافه کرد: هو‌اد‌ا‌ران فوق‌العاده‌ متعصب بودند که من نمی توانستم آنها را درک کنم. اتفاقات جالبی رخ می داد. فکر نمی‌کنم بازیکنان زیادی در فو‌تبا‌ل بوده باشند که مقابل 100 هزار نفر بازی کرده باشند.

ساموئل تمریناتش را آغاز کرده و تلاش می‌کند با تجربه بالایی که دارد، بار دیگر به زمین مسابقه برگردد. او در این زمینه گفت: در تمام زمینه‌ها بازیکن قوی‌تر و بهتری شده‌ام. اکنون 34 ساله هستم و فکر می‌کنم می‌توانم یک بار دیگر برگردم.

بعد از این که ساموئل تجربه قربانی کردن گوسفند را داشته به نظر می‌رسد چالش‌های بعدی زندگی برایش ساده‌تر باشد.

کد خبر : ۳۳۴۹۷۴