خبرگزاری کار ایران

در پیامی‌هایی جداگانه؛

مسئولان نظام شهادت شیخ نمر را تسلیت گفتند

در پی شهادت شیخ باقر النمر به دست حکام سعودی، برخی از مسئولان کشورمان با صدور پیامی شهادت این عالم مجاهد شیعه را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام‌ها و سخنان مسئولان نظام در پی شهادت شیخ نمر به شرح زیر است:

آیت‌الله یزدی: چهره واقعی حکام سعودی با اعدام شیخ نمر بیش از پیش نمایان شد

بسم الله الرحمن الرحیم‏
(وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبً یَنْقَلِبُونَ)

به شهادت رساندن آیة الله شیخ نمر باقر النمر و جمعی از شیعیان مظلوم عربستان، جنایت‏ دیگری از آل سعود است که تأسف و تأثر مسلمانان، شیعیان و آزاداندیشان جهان را در پی‏ داشت. این عالم مجاهد با تحمل شکنجه و آزار و اذیت‌های مزدوران سعودی، صبر و استقامت را به نمایش گذاشته و چهره واقعی حکام سعودی را که‏ مصداق آیه شریفه (خَتَمَ اللّهُ عَلی‏ قُلُوبِهِمْ وَ عَلی‏ سَمْعِهِمْ وَ عَلی‏ أَبْصارِهِمْ غِشاوَة) هستند را بیش از پیش نمایان نمود.

اینجانب ضمن ابراز تأثر و محکوم کردن این ضایعه دردناک، مصیبت وارده را به‏ محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج)، علمای جهان اسلام بالأخص مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه‏‌های علمیه و عموم مسلمین، شیعیان به ویژه شیعیان عربستان‏ سعودی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن عالم آزاده، علوّ درجات و رضوان الهی را مسئلت می‏‌نمایم.

آیت‌الله رشاد: شمارش معکوس فروپاشی نظام سعودی آغاز شده است

متن پیام  آیت‌الله رشاد رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران به شرح زیر است:

بسم الله القهّار المنتقم
انا لله وانا الیه راجعون

خبر هولناک اعدام روحانی زاهد و مجاهد، آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، از سوی رژیم آل‌سعود منحوس، جهان اسلام را در بهت و اندوه عمیقی فرو برد. این جنایت عظیم، از سویی عمق سرسپردگی سعودیان یهودی‌تبار و صهیون‌مرام به آمریکای جنایتکار را نشان داد، از دیگرسو ماهیت سفاک این رژیم دژخیم را آشکارتر ساخت، و از سوی سوم خیمه‌ شب بازان رسوای مدعی دفاع از حقوق بشر غربی را رسواتر کرد.

تقارن اعدام این روحانی مجاهد و چهل و هفت مسلمان مظلوم حجاز، با سال نو فرنگی و سفر اردوغان بی‌خرد به ریاض، امری تصادفی نیست؛ شهات شیخ شهید و این مسلمانان بی‌پناه، پیشکش عیدانه سعودیان تکفیری به اربابان کفرکیش، و اعلام جنگ مشترک «اردوغان سلمان» نامسلمان علیه پیروان اهل بیت(ع) بود. این جنایات خیانت‌بار نشان می‌دهد پشت صحنه‌ سیاست منطقه، اتفاقات تازه‌ای در شُرف شکل گرفتن است، و این فاجعه‌ هولناک، نخستین نتیجه نحس توافقات ننگین دو ژاندارم اصلی استکبار در منطقه، یعنی ترکیه خرفت آل‌سعود فاسد بود و درصورتی که اصحاب سیاست و دستگاه دیپلماسی کشور، واکنش درخوری در قبال این جنایت خونبار، نشان ندهند، باید در انتظار جنایات سهمگین‌تری علیه پیروان اهل بیت(ع) در جهان بود؛ و اگر در مورد قتل عام گسترده شیعیان بی‌دفاع از سوی ارتش وحشی رژیم سکولار نیجریه، و اهانت به ساحت رهبر قهرمان و ایثارگر مسلمانان آن سامان، جناب شیخ ابراهیم زکزاکی(اعانه الله)، اقدامات شایسته‌ای از سوی مبادی امور، صورت می‌بست، بسا امروز شاهد این فاجعه غم‌انگیز در سرزمین حجاز نبودیم.

به هر حال شمارش معکوس فروپاشی نظام فرتوت سعودی سرسپرده آغاز شده است، شهادت شیخ نمر باقر النمر، روند سقوط سعودیان را شتاب خواهد بخشید. شاهان و شاهزادگان شکمباره شهوت‌ران، بزودی تاوان خون این شهدا و یک میلیون شهیدی که از پیروان اهل بیت پیامبر(ص) طی دوازده سال اخیر در جای جای منطقه بر زمین ریخته است را خواهند پرداخت.

فسیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون. این کمترین، از جانب خویش و اعضای محترم شورا و مدیریت حوزه علمیه استان تهران، همه مسئولان، مدیران، مدرسان و طلاب مدارس، این فاجعه حزن‌انگیز را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر (عج)، رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی، مراجع عظام، عموم مسلمانان، خاصه مردم مظلوم حجاز و منطقه قطیف تسلیت عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام فاضل لنکرانی: دنیای اسلام در مقابل این حرکت وحشیانه آرام ننشینند

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت مظلومانه عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ نمر باقر النمر به دست حکومت آمریکایی عربستان موجب تاثر شدید و تاسف همه مسلمانان و شیعیان و حوزه های علمیه شد. این روحانی مبارز بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و قرآنی در برابر ظلم و بی عدالتی ها و جنایت های آل سعود ایستاد و با تحمل شدائد و حبس و شکنجه به آرزوی خویش که شهادت در راه خدا بود رسید.

حکومت وحشی و ستمگر آل سعود بداند از خون این شهید بزرگ انسان های مجاهدی ظهور خواهند کرد که دیگر برای همیشه بساط آنان را جمع خواهند نمود. آنچه که تاسف را بیشتر می کند آن است که این دژخیمان پلید توسط روحانیون درباری و وهابی که وجودشان هتک دین و موجب آلودگی حرمین شریفین است، تایید می شود.

دنیای اسلام خصوصا علمای بزرگ اهل سنت در حجاز و مصر و سایر بلاد نباید در مقابل این حرکت وحشیانه آرام بنشینند. اینجانب به شیعیان حجاز این مصیبت بزرگ را تسلیت و تبریگ می گویم و بدانند که این شهادت برگ زرین و افتخاری عظیم برای شیعیان و روحانیت حجاز شد. از خداوند متعال عزت و عظمت اسلام و مسلمین را مسئلت می نمایم.

سردار نقدی: مسلمانان شیعه و سنی انتقام خون شیخ نمر را خواهند گرفت

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان تسلیت و تبریک شهادت شیخ نمر اظهار کرد: جرم شیخ نمر امر به معروف و نهی از منکر بود و گفت چرا باید در کشوری با ادعای حکومت اسلامی، یک خانواده از همه چیز برخوردار و مابقی مردم فقیر باشند. او به این جرم توسط رژیم سعودی مستحق مرگ شناخته شد. رژیم منحوس و نجس سعودی از ابتدای تاسیس خود به دست انگلستان خبیث، هیچ چیز جز کشتار مسلمانان نداشته است.

وی تاکید کرد: مسلمانان شیعه و سنی انتقام خون شیخ نمر را خصوصا از مسببان اصلی آن یعنی انگلستان، امریکا و اسرائیل خواهند گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: کجاست آن حقوق بشری که برای یک قاتل تروریست و یک فاسق قاچاقچی مواد مخدر بیانیه و قطع نامه می‌دهد و در اینجا یک مظلوم بی‌گناه به خاطر یک حرف به شهادت می‌رسد سکوت مرگ بار اتخاذ می‌کنند.

نقدی تصریح کرد: این واقعیت امروز دنیاست که یک عده زورگو چون اسلحه به دست دارند به خودشان اجازه همه کار می‌دهند و هر جا مردمی بخواهد روی پای خودشان بایستند محکوم به تجاوز، تحریم، ترور و محاصره هستند و هیچ کس حق نفس کشیدن ندارد.

جلالی: خون سرخ شیخ نمر رسواگر چهره پلید خناسان در معرفی اسلام غیر واقعی است

جلالی در پیام خود آورده است: در این ایام که دشمنان جهان اسلام سعی در بر هم زدن ثبات در منطقه و فروپاشی وحدت مسلمانان و ایجاد تفرقه در بین برادران مسلمان دارند، وهابیان و ایادی تکفیری خوشگذران و متحجر آل سعود که به نا حق در سرزمین نزول وحی سلطنت می کنند، در اوج خباثت بی‌مانند خود، یکی از علمای بزرگ شیعه را به جرم تروریسم ناجوانمردانه به شهادت رساندند تا برگ سیاهی بر پرونده روسیاهی و یبوست فکری شیوخ مفت خور آل سعود بیفزاید.

شهادت در راه خدا، مصداق تحقق آیه شریفه «و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم» است، که شهادت، نه نوعی از مرگ، بلکه سعادت و حیات پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است و چنان که مقام عظمای ولایت می‌فرماید: «صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در راه اسلام، صفی بلند و بنیانی مرصوص است.»

«شیخ نمر باقر النمر» که عمر خویش را در راه احقاق حقوق مردم عربستان سپری کرد، با ردای سرخ شهادت، قامت سبز جان خویش را بیاراست تا جمال زیبای یار را در رفیق اعلی به نظاره بنشیند و خون مطهرش، موجی را برخواهد افراشت و طوفانی به پا خواهد کرد که جز با سرنگونی این نماد حقیقی شیطان در منطقه، آرام نخواهد گرفت.

حاکمان سعودی با این اقدام سعی کردند شکست‌های خود در یمن،سوریه و عراق را پنهان سازند، دریغ از اینکه خون شهدای عربستان و در رأس آن خون این شهید بزرگوار، سراج منیری خواهد شد برای نشان دادن پلیدی تکفیر بر جهانیان و سرآغاز اضمحلال دولت ظالم آل سعود.

شهادت این مصلح بیدارگر و منادی راه حق که آرمانی جز گسترش اسلام ناب محمدی و نشر فضایل الهی نداشت، حاکمان عربستان را در برابر افکار عمومی جهان به پاسخ وا داشته، شمارش معکوس فروپاشی نظام فرتوت سعودی سرسپرده آغاز شده است و ان‌شاءالله عقوبتی سهمگین و عبرت آموز برای ایشان در پی خواهد داشت.

ضمن محکومیت این اقدام ناجوانمردانه و طلب آمرزش و رحمت برای روح بلند آن روحانی مظلوم، مبارز و شجاع، مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری، همه مسلمانان به وی‍ژه مردم و به خصوص شیعیان آن دیار تسلیت عرض می‌کنم. بی‌شک خون سرخ مجاهد الی الله شیخ نمر و سایر شهیدان عرصۀ مبارزه با وهابیون و جریان‌های تکفیری، ترسیم‌گر اسلام رحمانی و رسواگر چهره پلید خناسان در معرفی اسلام غیرواقعی است. فسیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون.

کد خبر : ۳۳۴۹۷۳