خبرگزاری کار ایران

براتی در گفت‌وگو با ایلنا:

AFC به ادعای عربستانی‌ها توجه نمی‌کند/ جنگ روانی آنها فایده‌ای ندارد

با توجه به فاجعه بزرگ منا و همین‌طور برخورد غیر اخلاقی که با زائران ایرانی در فرودگاه جده رخ داد، آیا کشور آنها شایستگی و توانایی برگزاری مسابقات ورزشی را دارد یا خیر؟

کارشناس حقوقی مسائل ورزشی کشورمان گفت: بعید است کنفدراسیون فوتبال آسیا ادعای عربستانی ها را بپذیرد.

احمد رضا براتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عربستانی‌ها اعلام کرده اند که تیم های آنها برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی آیند و تیم های ایرانی هم به عربستان نروند. عربستانی ها همیشه چنین ادعاهایی را مطرح کرده‌اند اما ادعای آنها کافی نیست. آنها می توانند ادعای خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستند و آنجا تصمیم‌گیری شود اما بعید است AFC ادعای آنها را بپذیرد چون مناسبات سیاسی دخالتی در فوتبال ندارد. ضمن اینکه خوشبختانه ما به لحاظ میزبانی مسابقات سالها است که عملکرد خوبی داشته‌ایم و امنیت تیم ها به طور کامل تامین شده است.

وی افزود: به نظر من ادعای عربستانی‌ها یک جنگ روانی است و تیم‌های عربی و به خصوص عربستانی همیشه دست به چنین کارهایی می‌زنند و سابقه طولانی در این زمینه دارند. این جنگ روانی فایده‌ای ندارد و در AFC توجهی به آن نمی شود چون عملکرد ما در میزبانی رقابت های بین المللی خوب بوده است. ما سالهاست که رابطه‌مان با آمریکا قطع است و مناسبات دیپلماتیک با این کشور نداریم اما در رقابت های ورزشی هم میزبان و هم میهمان آنها بوده ایم چون مناسبات دیپلماتیک نمی تواند حقوق ورزشی ما را سلب کند.

براتی در پایان گفت: اگر بنا بود این مسائل تاثیری بر میزبانی رقابت های ورزشی داشته باشد در اینصورت عربستانی ها باید توضیح بدهند که با توجه به فاجعه بزرگ منا و همین‌طور برخورد غیر اخلاقی که با زائران ایرانی در فرودگاه جده رخ داد، آیا کشور آنها شایستگی و توانایی برگزاری مسابقات ورزشی را دارد یا خیر؟ در واقع عربستانی‌ها خودشان زیر سئوال هستند و باید برای این سوال توضیح مناسبی داشته باشند.

کد خبر : ۳۳۴۹۱۰