خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری پلدختر

ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مصادیق را به دقت رصد می‌کند

رئیس دادگستری پلدختر گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی همه مصادیق تعیین شده به عنوان تخلف انتخاباتی را در شهرستان رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگارایلنا در پلدختر، بیژن سوری  در جلسه ستاد ویژه پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی شهرستان پلدختر با بیان اینکه همه باید در چارچوب قانون حرکت کرده و به قانون تمکین کنند افزود: توهین، اهانت، تخریب، افترا، سوء استفاده از بیت المال بهه نفع یا ضرر کاندیدا، استفاده از موقعیت شغلی، خرید و فروش آرا، تقلب، دادن وعده‌‎های نابجا و بازی کردن با احساسات مردم از مصادیق جرایم وتخلفات در عرصه انتخابات است.

رئیس دادگستری پلدختر بیان کرد: امیدواریم داوطلبان مجلس شورای اسلامی تمامی این موارد را مد نظر قرار دهند تا فضای انتخابات فضایی سالم باشد وهمچنین اخلاق مداری، قانون مداری و حضور مشارکت حداکثری مورد توجه قرارگیرد.

وی عنوان کرد: دستگاه قضا دو وظیفه اساسی پیشگیری از وقوع جرم و تخلف ورسیدگی به جرایم با رعایت اصل بی طرفی به عنوان نهاد نظارتی در عرصه انتخابات را به عهده دارد.

سوری گفت: دادگستری در وهله نخست با تشکیل جلسات با داوطلبان و اطلاع رسانی‌های به موقع و سریع از وقوع جرایم پیشگیری می‌کند و همچنین ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز به جرایم با رعایت اصل بی‌طرفی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخابات نباید تحت تاثیر فضاهای ناصحیح قرار بگیرد تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم با حضور خود، کاندیداها با رعایت قانون و مجریان انتخابات نیز با رعایت اصل بی‌طرفی شاهد انتخاباتی سالم و بامشارکت مردم و بر محور قانون باشیم.

کد خبر : ۳۳۴۷۷۲