خبرگزاری کار ایران

بابک بابایی با دومین اثرش به بازار آمد

آلبوم "آوار نگاه" با صدای بابک بابایی و براساس اشعاری از شاعران نامی معاصر توسط پخش سروش نوین به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ آوار نگاه دومین اثر بابک بابایی پس از آلبوم بر من گذشت است که سال گذشته منتشر و با استقبال نسبتا خوبی از سوی علاقمندان موسیقی ارکسترال ایرانی مواجه شد.

این آلبوم در ادامهٔ ایده‌های قبلی بابک بابایی براساس نغمه‌های پیمان خازنیو جمعی از نوازندگان مطرح کشورمان شکل گرفته و مانند بر من گذشت از گرافیکی متفاوت برخوردار است که حسن کریم‌زاده این مهم را برعهده داشته است. آلبوم قبلی بابک بابایی موفق به کسب مقام در بهترین طرح گرافیکی آلبوم شد.

در آلبوم آوار نگاه نوازندگان صاحب‌نامی حضور دارند. میثم مروستی (ویلن، ویولا) میلاد عالمی (ویلن، ویولا) آتنا اشتیاقی (ویلن سل) رابعه زند (قانون) پیمان خازنی (تار) شیوا احمدی سپهر (عود) محمدکشانی (سه تار) مسلم علیپور (کمانچه) مسعود جمشیدی (نی) پیام سوری (پیانو) شایان یزدی‌زاده (تنبک) می‌رامیر میری (پرکاشن) حمید یوسفی (پرکاشن) به نوازندگی پرداخته‌اند.

این اثر یکی از آخرین آثاری ایت که زنده‌یاد علیرضا خورشیدفر در آن به هنرنمایی پرداخته است. آلبوم آوارنگاه در استودیو آوای دلنواز هنر ضبط شده و توسط پیام سوری میکس و مسترینگ شده است.

در این آلبوم قطعات نگاهت را (با غزلی از مهدی سهیلی در دستگاه نوا) گلچهره (روی شعری از فرهنگ قاسمی در آواز دشتی) می‌خوانمش باز (روی غزلی از فریدون مشیری در دستگاه سه‌گاه) ناگهان (روی ابیاتی از مهدی اخوان ثالث در آواز بیات اصفهان) آوارنگاه (روی بندهایی از دکتر شریعتی در آواز شوشتری) نیمه شب (روی شعری از فریدون مشیریدر آواز دشتی) شنیدنی شده است.

بک بابایی، فارغ التحصیل رشته نگارگری (مینیاتور و نقاشی) است و ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی را نزد زنده‌یاد رضوی سروستانی و محمد منتشری فرا گرفته است.

وی در عرصه هنرهای تجسمی از محضر محمدباقر آقا میری، اردشیر مجرد تاکستانی، منوچهر معتبر و... بهره برده است.

این خواننده تاکنون روی دیوان حافظ و سعدی به نگار‌گری پرداخته و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی برگزار کرده است.

کد خبر : ۳۳۴۷۴۸