خبرگزاری کار ایران

16هزار و 530 میلیارد ریال سرمایه راکد در لرستان شناسایی شده است

استاندار لرستان گفت: 618 طرح نیمه‌کاره و تعطیل با سرمایه‌ای به ارزش 16 هزار و 530 میلیارد ریال در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه ستاد احیا ظرفیت‌های راکد استان افزود: از این تعداد 298 پروژه راکد نیمه‌تمام و 320 پروژه به صورت راکد تعطیل شده است.

وی اظهار کرد: برخی از طرح‌های استان پس از حدود 20 سال همچنان راکد هستند و اتمام و راه‌اندازی این تعداد طرح و گردش هزاران میلیارد ریال در اقتصاد این استان از مطالبات به حق مردم است که باید با برنامه‌ریزی و همکاری دستگاه‌های مرتبط این مهم محقق شود.

بازوند افزود: در جلسات گذشته این ستاد 74 طرح نیمه‌تمام و راکد که در اختیار بانک‌ها بود تعیین تکلیف شده و فرصت درخواستی بانک‌ها برای رسیدگی به این طرح‌ها روبه اتمام است.

وی با اشاره به اینکه  ستاد احیا ظرفیت‌های راکد استان با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ارگان‌های نظارتی و بازسی، دادستانی، دیوان محاسبات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: از مجموع طرح‌های راکد و نیمه‌تمام فعلی، 148 مورد مربوط به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، 194 مورد در حوزه جهادکشاورزی، 121 مورد صنعت و معدن، 141 مورد در محدوده شهرک‌های صنعتی و 14 طرح در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.

بازوند اضافه کرد: چنانچه مدیر دستگاهی یک یا چند واحد اقتصادی را در اختیار گرفته و موجب رکود و تعطیلی طرح شده ، دادستان باید به عنوان مدعی العموم در این خصوص پیگیری کند.

وی اظهار کرد: تعیین تکلیف این طرح‌ها مطالبه جدی مردم بوده و تاکنون طرح‌های مختلفی از جمله نیز مجتمع کشت و صنعت، کفش غزال پس از 14 سال و ایستگاه پمپاژ فیض آباد پس از 11 سال راه‌اندازی شده‌اند.

وی گفت: همچنین اموال گروه امیر منصور آریا نیز در حال بررسی بوده و تاکنون حدود 90 درصد از کار تعیین تکلیف این اموال انجام شده است. هزار میلیارد ریال در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی سازمان اقتصادی کوثر در لرستان

بازوند در خصوص فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر افزود: طرح برج‌های دوقلو کیو به منظور رسیدن به توسعه پایدار شهری با مشارکت شهرداری و شرکت معین کوثر و به مساحت 19 هزار متر مربع در دست انجام است.

وی اظهار کرد: این پروژه دارای 25 طبقه مسکونی، دو پارکینگ، سه طبقه تجاری و یک قسمت ورزشی است. 

بازوند با اشاره به اینکه اجرای طرح بزرگ تجاری، اداری و مسکونی کیو در سال 82 با نام پروژه ونک پارک خرم آباد آغاز شده بود که متاسفانه پس از مدتی تعطیل شده بود،اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح اوایل سال گذشته و با اعتبار چهار هزار و 30 میلیارد ریال آغاز شده و قرار است در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار لرستان همچنین اجرای طرح بزرگ پرورش ماهی کهمان و الیگودرز را از دیگر اقدامان سازمان اقتصادی کوثر در استان برشمرد و افزود: این سازمان در سرمایه‌گذاری یک واحد معدن سنگ و واحد تولید 100 هزار قطعه‌ای مرغ مادر در شهرستان دوره چگنی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

بازوند اضافه کرد: به تازگی نیز سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه‌گذاری یک هزار و 200 میلیارد ریالی جهت راه‌اندازی واحد سرم سازی و تولید داروی دامی در دورود اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر : ۳۳۴۷۰۸