خبرگزاری کار ایران

احمد پوری، لیلی گلستان و مصطفی مستور داوران جایزه «فرشته»

شهرکتاب فرشته با هدف ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتابخوانی و عکاسی, دومین دوره‌ی مسابقه‌ی داستان کوتاه و عکس را با موضوع محله‌ی کودکی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، اعضای هیئت انتخاب متکشل از فرهاد توحیدی، محمد چرمشیر، ابراهیم حقیقی، پوریا عالمی، سیامک گلشیری، مهسا محبعلی، ‏فاطمه معتمد آریا است که فعالیت خود را روز دوازدهم دی ماه آغاز می‌کنند.

لیلی گلستان در یادداشتی درباره محله کودکی نوشت:

«محله‌ی کودکی. مضمونی که می‌توان با آن قصه‌ها نوشت. محله‌ی کودکی. اتفاق‌هایی که در آن افتاد، بازی‌هایی که می‌کردیم، سرهایی که شکستیم، عشق هایی که فقط نگاه بود و بس. در راه مدرسه به خانه، چه‌ها که نکردیم. مضمون بسیار جالبی برای نوشتن قصه‌ای کوتاه و یا حتی رمانی بلند.»

محمدعلی حیدری (مدیر روابط عمومی جایزه فرشته) درباره دوره‌ی دوم این جایزه گفت: بعد از برگزاری اولین دوره‌ی جایزه‌ی فرشته و حضور جوانان علاقه‌مند به کتاب و داستان کوتاه, دومین دوره‌ی جایزه‌ی فرشته با موضوع محله‌ی کودکی در دو بخش عکس و داستان کوتاه با هدف کشف و معرفی استعدادهای درخشان و ترویج فرهنگ کتاب خوانی از پنج دی ماه آغاز شد.

او ادامه داد: هیات برگزاری بعد از چندین جلسه مشورت و همفکری از میان موضوع‌های مطرح شده , محله‌ی کودکی را انتخاب کرد. نزدیکترین موضوع به سیاست‌های جایزه‌ی فرشته و متصل با موضوع دوره‌ی قبل (دهه‌ی شصت) از نظر فضای نوستالژی و زمینه‌ی اجتماعی که برای متولدین بهمن 1357 به بعد که نسل با استعداد انقلاب هستند. محله‌هایی که شاید امروز دیگر به آن شکل دیروز نباشند. همسایه‌ها و خوانواده‌ها و معماری‌شان تغییر کرده باشدکه این نیز خود تضاد جالبی است. اما یاد و خاطره و تصاویر زیادی برای همه‌ی ما به همراه داند.

وی درباره قوانین این دوره گفت: داستان‌های کوتاه باید به صورت تایپ  شده در فرمت های  .doc, . docx و  rtf در سامانه‌ی وب سایت جایزه‌ی فرشته به نشانی jayezehfereshteh.ir ثبت شود و تکمیل  فرم ثبت نام آنلاین الزامی است. تعداد کلمات هر داستان  کوتاه حداکثر 3000 کلمه است و هر نویسنده تنها یک اثر می‌تواند ارسال کند. در صورت کپی‌برداری یا استفاده از آثار دیگران  داستان مورد نظر حذف خواهد شد و داستان‌های مورد نظر در مسابقات دیگر حایز رتبه نشده و قبلا چاپ نشده باشند. همچنین قوانین, مناسبات و هنجارهای جامعه در انتخاب داستان‌های کوتاه برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد و مسئولیت رعایت نکردن هریک از موارد ذکر شده به عهده‌ی شرکت‌کننده است. مهلت ارسال آثار از 12 دی 1394 تا  15 فروردین 1395 خواهد بود که متولدین 12 بهمن 1357 به بعد می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. جوایز بخش داستان؛ تندیس جایزه‌ی فرشته, لوح تقدیر, بن خرید شهر کتاب و مبلغ 20.000.000ریال جایزه نقدی و چاپ آثار آن‌ها به صورت یک جلد کتاب خواهد بود.

مراسم اختتامیه با معرفی برندگان  در اردیبهشت 1395 طی مراسمی در شهر کتاب فرشته برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۴۵۵۹