خبرگزاری کار ایران

نسخه جدید آشغال‌های دوست داشتنی به جشنواره فجر رسید

سومین فیلم محسن امیر یوسفی با اعمال تغییراتی به دبیرخانه فجر ارسال شد.

به گزارش ایلنا، میکس صدای نسخه جدید فیلم سینمائی «آشغال‌های دوست داشتنی» توسط محمدرضا دلپاک به پایان رسید و این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شد.

سومین فیلم سینمایی محسن امیریوسفی در حال راهی جشنواره فجر شد که او در مقام تهیه کننده برای سومین بار است که فرم حضور این فیلم در جشنواره را پر می‌کند.

این فیلم سینمایی پس از شانزده بار بازنویسی فیلمنامه، پروانه ساخت گرفت و در سال ۹۱ با مشارکت و نظارت بنیاد سینمائی فارابی جلوی دوربین رفت. نسخه نهائی این فیلم پس از اِعمال نظرات مسئولان وقت سازمان سینمایی و همچنین بنیاد فارابی مورد تائید مدیران وقت قرار گرفت.

این فیلم در سال ۹۲ متقاضی شرکت درجشنواره فیلم فجر بود اما علیرضا رضاداد; دبیر وقت جشنواره فیلم فجر، از تحویل فیلم به هیئت انتخاب ممانعت کرد، بنابراین صورتجلسه‌ای مبنی بر دیده شدن و نظر هیئت انتخاب در مورد این اثر وجود ندارد.

 در سال ۹۳ نیز علیرغم ثبت نام قانونی این فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم فجر، نسخه‌ای از «آشغال‌های دوست داشتنی» توسط دبیرخانه جشنواره تحویل گرفته نشد.

بنابراین، امسال محسن امیر یوسفی با اعمال تغییرات و نهایی شدن نسخه جدید «آشغالهای دوست داشتنی»، مدتی پیش بازهم فرم شرکت در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پرکرده است تا پس از سه سال این فیلم برای هیات انتخاب این دوره از جشنواره فجر نمایش داده شود.

 فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» دو سال پیش در یک اکران خصوصی برای اهالی سینما و مطبوعات به نمایش درآمد و ساختار استاندار و محتوای آنکه در خدمت آشتی ملی و ایجاد همدلی است توسط بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر تایید شد.

در این اکران ویژه، طبق گزارش سایت سازمان سینمائی که براساس نظرسنجی اهالی مطبوعات تهیه شده بود، «آشغال‌های دوست داشتنی» از حیث ایجاد حساسیت سیاسی - بسیار کم، ایجاد روحیه نشاط و امید - بسیار زیاد، رعایت ارزش‌های دینی و سنتی – بسیار زیاد و ساختار کیفی و هنری – عالی عنوان شده بود.

بازیگران «آشغالهای دوست داشتنی» به ترتیب ورود عبارتند از: شیرین یزدانبخش، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی.

 «خواب تلخ» عنوان فیلم دیگری از محسن امیریوسفی است که این روز‌ها پس از ۱۲ سال به اکران درآمده و در مدت کوتاهی عنوان پرفروش‌ترین فیلم گروه هنر و تجربه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۳۳۴۵۱۸