خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

هلال احمر بیمارستان های سیار ایجاد كنند

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۴۳

ترویج فرهنگ پیشگیری قبل از درمان مهمترین ترویج فرهنگ پیشگیری قبل از درمان مهمترین وظیفه مروجین سلامت در جامعه است وظیفه مروجین سلامت در جامعه است.

ایلنا - زاهدان: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترویج فرهنگ پیشگیری قبل از درمان مهمترین وظیفه مروجین سلامت در جامعه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره روابط عمومی استانداری  حاتم ناروئی  در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، خدمات مختلف سپاه به خصوص در بخش درمانی و ایجاد بیمارستانهای صرایی را قابل تحسین و تقدیر خواند و اظهار داشت: هرچند خدمات رسانی در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی جزو ماموریت های ذاتی سپاه پاسداران نیست، اما مردم با دیدن فعالیت های مختلف فرهنگی، عمرانی و سازندگی سپاه و دولت خدمتگزار بیش از پیش پیوندشان را با آرمان های امام خمینی (ره) مستحکم تر می کنند.

وی بر ایجاد بیمارستان های سیار توسط جمعیت هلال احمر تاکید کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان موظف است نسبت به برپایی بیمارستان های سیار در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان اهتمام ورزد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان طرح پزشک خانواده را از طرح های ماندگار دولت عنوان کرد و برلزوم اجرای هر چه سریع تر آن در استان تاکید کرد.

رئیس ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در بلند مدت از هزینه های سرسام آور بخش درمان خواهد کاست تاکید کرد: اجرای صحیح این طرح از گسترش بسیاری بیماریهای حاد در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

حاتم ناروئی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز بکار طرح پزشک خانواده تاکنون بیش از 180 هزار نفر انتخاب پزشک خانواده شان در سامانه سلامت ایرانیان به ثبت رسیده است، اذعان داشت: طرح پزشک خانواده در تمامی شهرستانهای استان به جز خاش به دلیل کمبود پزشک در حال اجرا است.

در ادامه دکتر شکیبا«رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان» از اجرای عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در دی و بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: سالانه این طرح در دو مرحله در سراسر استان اجرا می شود.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون در سطح وسیع موجب می گردد سطح ایمنی کودکان به سرعت افزایش یابد.

شکیبا خواستار همکاری تمامی دستگاههای اجرایی در اجرای برنامه پزشک خانواده جهت ثبت نام خانواده های کارمندان دولت تا ابتدای بهمن ماه در برنامه پزشک خانواده شد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 33 میلیارد ریال جهت اجرای طرح پزشک خانواده در استان هزینه شده است.

همچنین دکتر صفدری « مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان» با اشاره به اینکه 99/8درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه سلامت، 600 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی و مابقی تحت پوشش سایر بیمه ها هستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز