خبرگزاری کار ایران

عضوهیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران:

ارایه خدمات ارزش افزوده IT در كشور تنها نیم درصد است

کد خبر : ۳۳۴۲۷

حدود نیم درصد از خدماتی که در ایران و در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارایه می‌شود، سرویس‌هایی غیر از صدا(voice) و پیام کوتاه (sms) است در حالی‌که در بسیاری از کشورها این میزان بین 10 تا 15 درصد است.

ارایه سرویس‌های ارزش افزوده مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، حل بسیاری از مسایل کشور نظیر آلودگی هوا و ترافیک را امکان‌پذیر می‌کند.
به گزارش ایلنا، مهندس ناصر یوسف‌پور عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان مطلب فوق افزود: حدود نیم درصد از خدماتی که در ایران و در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارایه می‌شود، سرویس‌هایی غیر از صدا(voice) و پیام کوتاه (sms)  است در حالی‌که در بسیاری از کشورها این میزان بین 10 تا 15 درصد است.
وی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده از سرویس‌های جدید و محتوا بدست می‌آید و قادر است مسائل شهر، مردم و دولت را برطرف کند ادامه داد: نوآوری در ارائه سرویس و محتوا یکی از نیازهای جدی، و مستلزم سرمایه‌گذاری و فرهنگسازی است.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران برگزاری همایش فناوری اطلاعات و موضوع آن را در مسیر فرهنگسازی توجه به سرویس‌های ارزش‌ افزوده، حائز اهمیت دانست.
مهندس یوسف‌پور در ادامه به تجارب موفق برخی از کشورها در زمینه ارائه سرویس‌های ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: تفاوت تکنولوژیکی هند با کشورهای پیشرفته فوق‌العاده زیاد بود اما با تمرکز بر بهره‌گیری از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، ضمن ایجاد بازار کار فوق العاده برای مردم خود، توانست سرویس‌هایی ارائه ‌دهد که کسی برای رجوع به سرویس دهنده‌های آمریکایی و انگلیسی احساس نیاز نمی‌کند.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران به مزیت‌های کشورمان در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: ما توان بومی لازم برای ایجاد و ارائه سرویس‌های ارزش افزوده و نیروی انسانی فوق‌العاده خلاق و توانمند را در اختیار داریم.
گفتنی است، ششمین همایش ارتباطات و فناوری در روز 12 اسفند‌ ماه با محورهای «سرویس‌ها و محتوای قابل ارائه با تأکید بر مشتری‌مداری»، «ارائه‌دهندگان سرویس و محتوا»، «بسترهای ارائه سرویس» و «تنظیم مقررات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» برگزار می‌شود.
پژوهشگران، اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند تا تاریخ 10 بهمن‌ماه سال‌جاری مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز