خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای نگهبان برای حضور همه دلگرمی ایجاد کند

نماینده ارومیه در مجلس نهم گفت: شورای نگهبان باید برای همه این دلگرمی را ایجاد کند که به صحنه بیایند و همه فعالان سیاسی نیز طبعاً از اتخاذ چنین رویکردی ازسوی شورای نگهبان استقبال خواهند کرد.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با تاکید بر ابعاد مثبت بسیار اعلام دقیق دلایل ردصلاحیت نامزد‌ها در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: خوشبختانه ما هیچ کمبودی در قانون در این مورد نداریم، بماند که شاید در برخی موارد با نقایصی در اجرای این قوانین روبرو باشیم.

شورای نگهبان دلیل دقیق ردصلاحیت‌ها را اعلام کند

او اضافه کرد: اگر شورای نگهبان دلیل دقیق رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را اعلام کند، تاثیر مثبتی در شفافیت برگزاری انتخابات خواهد گذاشت و فارغ از آن، با آبروی نامزدهای انتخاباتی نیز بازی نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، با بیان این‌که در سه دوره‌ای که کاندیدای مجلس شده، هر بار ابتدا ردصلاحیت شده، گفت: اشاره به عدم التزام به اسلام در اعلام دلیل عدم تایید صلاحیت نامزد‌ها، تاثیر ناخوشایندی در میان اعضای خانواده آنها می‌گذارد و بنده باوجود اینکه خانواده‌ای مذهبی دارم، این مسئله می‌توانست برای آنها ناراحت‌کننده باشد که خوشبختانه خانواده بنده، بعد از چند بار تکرار این مسئله، توانایی پذیرش آن را به دست آورد٬ اما به هر حال نباید با آبروی افراد بازی کنیم و باید دقت کنیم، پذیرش چنین مسائلی برای بسیاری از خانواده‌ها بسیار سخت خواهد بود.

شورای نگهبان باید برای حضور همه دلگرمی ایجاد کند

او تصریح کرد: شورای نگهبان باید برای همه این دلگرمی را ایجاد کند که به صحنه بیایند و همه فعالان سیاسی نیز طبعاً از اتخاذ چنین رویکردی ازسوی شورای نگهبان استقبال خواهند کرد.

افزایش نامزدها به معنای شور و شوق انتخاباتی است

این نماینده مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تعداد کاندیداهای انتخاباتی منجر به افزایش زحمت برای شورای نگهبان می‌شود و به ضرر نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود یا خیر، گفت: هرچه تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشد، به معنای بالا‌تر بودن شور و شوق انتخاباتی در کشور است و نشان می‌دهد که تعداد سهام‌داران نظام بالاست و این تنها براندازان و دشمنان نظام هستند که نباید در حاکمیت نقشی داشته باشند.

افزایش تعداد نامزد‌ها صرفاً مربوط به اصلاح‌طلبان نیست

او همچنین در واکنش به اینکه عده‌ای می‌گویند «نام‌نویسی فله‌ای» تاکتیک انتخاباتی شورای نگهبان برای دور زدن مرحله تایید صلاحیت‌ها بوده، گفت: به هیچ عنوان چنین دیدگاهی را قبول ندارم و برای نمونه در حوزه انتخابیه بنده یعنی ارومیه، تعداد نامزدهای انتخاباتی اصولگرا بسیار بالاست.

قاضی‌پور در پایان تصریح کرد: علاوه بر این‌که افزایش تعداد نامزد‌ها صرفاً مربوط به اصلاح‌طلبان نیست، باید بگوییم که آن‌چه در ارومیه رخ داد، در همه جای کشور به وقوع پیوسته و بسیاری از اصولگرایان برای ورود به مجلس دهم، پا پیش گذاشته‌اند.

کد خبر : ۳۳۴۱۴۷