خبرگزاری کار ایران

جنبش عدم تعهد بیانیه صادر کرد:

رژیم صهیونیستی فعالیتهای شهرکسازی در سرزمینهای اشغالی را متوقف کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۹۹

این رژیم بایستی فورا همه طرحها و اقدامات خود را ملغی نموده و همه فعالیتهای شهرکسازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین را بطور کامل متوقف سازد.

جنبش عدم تعهد اقدامات غیر قانونی رژیم اسرائیل برای گسترش شهرکسازی و توقیف در آمدهای مالیاتی در سرزمینهای اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، کشورهای عضو جنش عدم تعهد با صدور بیانیه ای در نیویورک که در جلسه ای به ریاست خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل و رئیس جنبش عدم تعهد در این سازمان صادر شد اقدامات تحریک آمیز و غیر قانونی رژیم اسرائیل در گسترش و ایجاد شهرکهای جدید در سرزمینهای اشغالی فلسطین و جلوگیری از استفاده فلسطینیها از در امدهای مالیاتی را محکوم و از شورای امنیت سازمان ملل در خواست کردند تا به مسئولیتهای خود برای پایان دادن به اقدامات مغایر با قوانین بین المللی رژیم اسرائیل عمل کند.

جنبش عدم تعهد در بیانیه خود تاکید نموده که رژیم اسرائیل اقدامات مغایر با قوانین بین المللی را بدنبال تصویب قطعنامه تاریخی ارتقاء جایگاه فلسطین به عنوان دولت ناظر در سازمان ملل و به تلافی ان انجام می دهد و در این چارچوب حرکت تاسف بار توسعه شهرکهای موجود و ایجاد شهرکهای جدید در کرانه باختری و بیت المقدس را آغاز نموده است.

جنبش عدم تعهد اینگونه اقدامات را نقض جدی اصول مرتبط با قوانین بین المللی و حقوق انساندوستانه بین المللی بویژه کنوانسیون چهارم ژنو که ناظر بر شرایط اشغال توسط خارجیان است، دانسته و آن را اهانت اشکار به خواسته جامعه بین المللی ارزیابی نموده است.

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ادامه بیانیه خود اقدامات جدید رژیم اسرائیل را باطل دانسته و تاکید کرده اند که این رژیم بایستی فورا همه طرحها و اقدامات خود را ملغی نموده و همه فعالیتهای شهرکسازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین را بطور کامل متوقف سازد.

جنبش عدم تعهد جلوگیری از استفاده فلسطینی ها از در آمدهای مالیاتی در سرزمینهای اشغالی فلسطین توسط رژیم اسرائیل را نقض توافقنامه های بین طرفین و حقوق بین الملل دانسته و آن را تملک غیر قانونی دارائیهای فلسطینی ها و تنبیه دسته جمعی ارزیابی کرده که به توانائی مقامات فلسطینی برای ارائه خدمات عمومی،پرداخت حقوق کارکنان بخشهای عمومی و اداره نهادهای حکومتی فلسطین ضربه می زند و بحران مالی تحمیل شده بر روی فلسطینی ها را بدتر می کند.

کشورهای جنبش عدم تعهد از شورای امنیت سازمان ملل در خواست نموده اند تا به مسئولیتهای خود در قبال موضوع فلسطین عمل نموده و با اتخاذ تصمیماتی، از رژیم اسرائیل بخواهد به اقدامات غیر قانونی پایان داده، به قوانین بین المللی پایبند باشد و همه اقدامات تحریک امیز از جمله اسکان شهرک نشینان و ایجاد محدودیت علیه فلسطینی ها را متوقف نماید.

اضافه می نماید در جلسه نمایندگان دائم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که به ریاست محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد تشکیل گردیده بود و پس از رایزنیهای انجام شده، بیانیه فوق الذکر که به تایید همه اعضا رسید، صادر و در سازمان ملل متحد رسما منتشر شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز