خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای هرمزگان:

70 درصد جمعیت استان از شبكه آب شهری بهره مندند

کد خبر : ۳۳۳۸۱

اگر چه سرعت ایجاد ظرفیتهای جایگزین كمتر از خسارتهایی استكه خشكسالی وارد آورده است،اما موفقیت های این شركت در بخش تامین آب برای جبران خشكسالی، انكار ناپذیر است.

ایلنا - بندرعباس: شرکت آب وفاضلاب استان در حال حاضر تعداد 33 شهر استان را تحت پوشش شبکه های آبرسانی دارد و بیش از 70 درصد جمعیت استان (بیش از 210 هزار مشترك) تحت پوشش شبکه آب شهری هستند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیرعامل آبفای هرمزگان ضمن گرامیداشت یازدهم دیماه؛ سالروز تاسیس شركت های آب و فاضلاب اظهار داشت: با گذشت دو دهه از زمان تاسیس این شركت ها، دستاوردهای ارزشمندی را در این صنعت شاهد بوده ایم كه بومی سازی صنعت آب و فاضلاب، صادرات توان فنی و مهندسی به خارج از كشور، استفاده از آخرین تكنولوژی های روز دنیا و بسیاری دیگر از دستاوردها كه همه ماحصل فعالیت های تخصصی شركت آب و فاضلاب در شرایط سخت اقتصادی كشور طی سالهای اخیر بوده، از جمله این دستاوردهاست.

"حسین خادمی" در ادامه؛ با اشاره به منابع فعلی تولید آب شهرهای استان گفت:این منابع عمدتا از ظرفیت های جدیدی است كه به جهت استمرار خشكسالی در دولت های نهم و دهم ایجاد شده اند و از جمله آنها؛چاههای اضطراری تامین آب بندرعباس، خط انتقال آب بندرعباس - خمیر، آبشیرین كن های بندرلنگه، خط انتقال محرم،تامین آب شهرهای پارسیان، چارك، كوشكنار، سوزا، درگهان و تامین آب جزایر از طریق آبشیرین كن ها می باشد كه نشان از توجه ویژه دولت نهم و دهم نسبت به تامین آب شهرهای استان بوده است.

وی افزود: اگر چه سرعت ایجاد ظرفیت های جایگزین كمتر از خسارت هایی می باشد كه خشكسالی وارد آورده است،اما موفقیت های این شركت در بخش تامین آب برای جبران خشكسالی، انكار ناپذیر است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حالیكه امسال 30 طرح آبرسانی با اعتبار 5 هزار میلیارد ریال در دست اجرا داریم، 10 پروژه آب شیرین كن (به عنوان منابع جایگزین)در سطح استان تكمیل و در حال بهره برداری است، همچنین پروژه های آبشیرین كن بندرعباس،سیریك، جزایر و بندرلنگه از جمله پروژه های اجرایی سال 90 و 91 است كه با ظرفیت 28 هزار و 500 متر مكعب در شبانه روز در حال ساخت می باشند.

به گفته خادمی در بخش فاضلاب نیز 71 درصد جمعیت شهر"بندرعباس" از شبكه فاضلاب بهره مند شده اند. همچنین طرح فاضلاب در جزایر لاوان،هرمز و ابوموسی به پایان رسیده است. وی اضافه كرد: اجرای تاسیسات جمع آوری فاضلاب شهرهای میناب،جاسك و رودان،همچنین انجام مطالعات مهندسی مجددطرح فاضلاب و مدول دوم تصفیه خانه و شبكه جمع آوری شهر بندرعباس، اجرای مطالعات شهر های پارسیان،بندرخمیر، بستك، جزایر تنب بزرگ، هنگام و لارك نیز از دیگر اقدامات آبفای هرمزگان در این بخش می باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اظهار داشت: در راستای پیشبرد و تحققِ تامین آبشرب سالم و بهداشتی شهروندان هرمزگانی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی آنان كه همگی از جمله وظایف این شركت به شمار می رود، علیرغم چالش هایی نظیر؛ بحران خشكسالی و كمبود اعتبار، همچنان تلاش های وسیع و گسترده ای توسط كاركنان و كارشناسان سخت كوش این شركت در حال انجام است و انتظار می رود با مساعدت هیئت دولت بر این مهم فائق آییم تا خدمتگزاران خوبی برای مردم استان باشیم.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان در حال حاضر تعداد 33 شهر استان را تحت پوشش شبکه های آبرسانی دارد و بیش از 70 درصد جمعیت استان (بیش از 210 هزار مشترك) تحت پوشش شبکه آب شهری و می باشند.

خادمی تصریح کرد: میزان آب تولیدی این شرکت از منابع آبی، سالانه 98 میلیون مترمکعب است که 21 درصد آن به دلایل عمده ای نظیر فرسودگی شبکه های آب و انشعابات غیرمجاز هدر می رود.

خادمی افزود: مصرف سرانه آب در هرمزگان برای هر نفر 245 لیتر است که در مقایسه با 200 لیتر شاخص کشوری، 45 لیتر افزایش مصرف را شاهد هستیم. همچنین سرانه مصرف آب کشور در مناطق مختلف براساس وضعیت اقلیمی وجغرافیایی مناطق متفاوت است اما میانگین کلی سرانه آب کشور حدود 160لیتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز