خبرگزاری کار ایران

ویژه ۱۶۰ نیروی پاکبان؛

همایش بهداشت محیط و مدیریت پسماند شهری شهرداری‌کاشان برگزار شد

همایش بهداشت محیط و مدیریت پسماند شهری معاونت خدمات شهرداری شهرداری کاشان برای نیروهای پاکبان در سالن مهرگان فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی برگزار شد.

به گزارش ایلنا در  کاشان، رییس اداره سالم‌سازی شهرداری‌کاشان در حوزه بهداشت گفت: این همایش ویژه 160 نیروی پاکبان مناطق سه و یک با هدف آشنایی با بیماری آنفولانزا و تشریح روش‌های پیشگیری از آن، رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی لازم در انجام کار برگزار می‌شود.

 علیرضا مفرح با اشاره به برگزاری دوره‌های تکمیل بهداشت‌فردی و آموزش بیماری‌های شغلی در سال 92، آموزش روش‌های برخورد با زنبور گزیدی، مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی و راه‌های ترک دخانیات در سال 93 برای پاکبانان مناطق پنج‌گانه گفت: تشکیل پرونده پزشکی و معاینات دوره‌‌ای نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماری‌های شغلی در درازمدت و به صورت مزمن خود را نشان می‌دهد، گفت: این بیماری‌ها را که قابل پیش‌گیری هستند ولی قابل‌درمان نیستند می‌توان در نیروهای پاکبان از طریق معاینات و آزمایشات دوره‌ای برگزار کرد.

به گفته وی، از آنجا که پیشگیری مقدم بر درمان است رعایت توصیه‌های بهداشت‌فردی به عنوان زیرساخت بهداشت جمعی و اجتماعی برای نیروهای پاکبان ضروری است.

رییس اداره سالم سازی شهرداری‌کاشان در حوزه بهداشت، در ادامه با تشریح علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و تفاوت‌های دو بیماری، بیان تبعات و راه‌های پیشگیری و کنترل و درمان آن گفت: بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که معمولا از راه تماس، ارتباط دست، تنفس و در فاصله نزدیک بیمار قرار گرفتن منتقل می‌شود.

مفرح با اشاره به اینکه تب، سرفه، و عوارض گوارشی اسهال و استفراغ افزود: درمان آنفولانزا استراحت، کنترل تب، خوردن مایعات فراوان و در برخی موارد که بدن را ضعیف می‌کند و بسترساز تشدید بیمار‌ی‌‌های عفونی است با صلاحدید پزشک مستلزم خوردن داروهای تقویتی و بستری است.

وی در پایان با توصیه موکد بر رعایت نکات کارشناس بهداشت حرفه‌ای خدمات شهری شهرداری کاشان توسط نیروهای پاکبان گفت: شستشوی به موقع لباس‌ها، استفاده از دستکش، رعایت نکات لازم در موقع حمل بار و زباله‌ها، استفاده از ماسک و حضور در معاینات دوره‌ای از جمله نکات ضروری در رعایت بهداشت فردی و محیط شهری توسط نیروهای پاکبان در موقع انجام کار است.

کد خبر : ۳۳۳۲۷۵