خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان مطرح کرد

ثبت نام 50 کاندیدا برای هر صندلی مجلس در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۱۸۳

استاندار اصفهان تعداد ثبت‌نام کنندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان را یک هزار و 14نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان،‌ رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان اظهار کرد:‌ در سطح استان اصفهان 61 نفر برای رقابت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که ‌سه نفر از این ثبت‌نام کنندگان خانم هستند.

وی با بیان اینکه پنج نفر از استان اصفهان می‌توانند در مجلس خبرگان رهبری حضور یابند، ‌ادامه داد:‌ ‌سه نفر از ثبت‌نام کنندگان زیر 30 سال، ‌48 نفر بین 30 تا 60 سال و پنج نفر نیز از 60 سال به بالا سن دارند.

زرگرپور در خصوص سطح تحصیلات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری استان اصفهان نیز افزود: 31 نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی،‌ شش نفر دارای مدرک دکتری، ‌14 نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و 10 نفر دیپلم و زیر دیپلم هستند.

وی اضافه کرد: ‌تأیید صلاحیت افراد ششم بهمن‌ماه اعلام می‌شود و تایید شوندگان نیز می‌توانند از 22 بهمن تا پنجم اسفند شروع به تبلیغات کنند.

استاندار اصفهان  با بیان اینکه هزار و 14 نفر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند، گفت: افزایش ثبت‌نام نسبت به 431 مورد ثبت‌نام شده برای مجلس نهم قابل توجه است و تنوع سلایق سیاسی خوبی نیز در بین ثبت‌نام کنندگان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه 119 نفر از کاندیداهای ثبت‌نام کننده برای مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان خانم هستند، ‌افزود:‌ برای هر صندلی مجلس برای استان اصفهان 50 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

زرگرپور در خصوص وضعیت سنی ثبت‌نام کنندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان گفت: 376 نفر بین 30 تا 40 سال، 585 نفر بین 40 تا 60 سال و ‌49 نفر بالای 60 سال در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص وضعیت تحصیلات کاندیداهای ثبت‌نام شده برای مجلس دهم از استان اصفهان اظهار کرد: 67 نفر دارای مدرک تحصیلی حوزوی،‌190 نفر دارای مدرک دکتری،‌ 710 نفر کارشناسی ارشد و 47 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

اصفهان بیشترین و اردستان کمترین ثبت‌نام کننده را دارد

استاندار اصفهان با بیان اینکه شهرستان اصفهان با 404 ثبت‌نام بالاترین تعداد ثبت‌نام کننده برای مجلس دهم در استان را داراست، ‌تصریح کرد: پس از اصفهان شاهین‌شهر و میمه با 65 شرکت‌کننده بیشترین و اردستان با 22 ثبت‌نام کننده کمترین ثبت‌نام برای مجلس شورای اسلامی داشته‌اند.

زرگرپور اضافه کرد: سه نماینده برای اقلیت‌های مذهبی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان اصفهان ثبت‌نام کردند.

وی در مورد انتخاب هیات اجرایی مجلس خبرگان رهبری گفت: برای 24 حوزه انتخابیه 881 نفر را برای حضور در این هیات‌‌ها معرفی کردیم که 668 نفر از آنها توسط هیات‌های نظارت مورد تأیید قرار گرفته و سایرین علی‌رغم صلاحیت‌ها و توانایی‌هایی که داشتند به دلایلی مورد تأیید قرار نگرفتند.

کاستی‌های هیات اجرایی خبرگان را در مجلس شورای اسلامی جبران می‌کنیم

استاندار اصفهان با بیان اینکه در هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی اختیارات بیشتری را داریم، ‌افزود: سعی کردیم در این حوزه کاستی‌های مجلس خبرگان رهبری در خصوص هیات‌های نظارت را جبران کنیم. علاوه بر این در صورتی که در خصوص هیات اجرایی مجلس خبرگان رهبری به جمع‌بندی در خصوص تخلفی برسیم پیگیری خواهیم کرد.

زرگرپور افزود: بررسی تأیید صلاحیت‌های ثبت‌نام کنندگان مجلس خبرگان رهبری از دو روز گذشته آغاز و تا پنجم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. چنانچه کاندیداها نسبت به رد صلاحیت خود اعتراضی داشته باشند می‌توانند در بازه زمانی ششم تا هفتم بهمن‌ماه اعتراض خود را به مراجع ذی‌صلاح ارائه دهند. اعلام اسامی نهایی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری نیز 21 بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد:  بررسی صلاحیت ثبت‌نام کنندگان مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شده است.‌ این استعلام تا 14 دی‌ماه ادامه خواهد داشت و در 15 دی‌ماه نتیجه به کاندیداها اعلام خواهد شد. ثبت‌نام کنندگان در صورت اعتراض می‌توانند از 16 تا 19 دی‌ماه اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اسامی نهایی ثبت‌نام کنندگان مجلس دهم 27 بهمن‌ماه اعلام خواهد شد،‌گفت: تبلیغات این کاندیداها از 26 بهمن آغاز و تا پنجم اسفندماه انجام خواهد شد.

زرگرپور در مورد تبلیغات زودهنگام کاندیداها در سطح استان اصفهان اظهار کرد: ‌تاکنون گزارشاتی در خصوص حضور این افراد در مجالس ختم و عروسی و دادن شام و .. داشتیم اما اثبات این تخلفات امری مشکل و زمان بر است ضمن اینکه تمام این تخلفات را ثبت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز