خبرگزاری کار ایران

مینو فرشچی پیشنهاد داد:

تشکیل میزگرد آسیب‌شناسی مشکلات سینما در جشنواره فیلم فجر

کد خبر : ۳۳۳۱۵

این میزگرد‌ها باید توسط متولیان امور سینمایی، وزارت ارشاد و سیاستگذاران برگزار شود تا علاقمندان به سینما و جوان‌های علاقمند به سینما در این جلسات حضور داشته باشند

ایلنا: مینو فرشچی فیلمنامه نویس گفت: در طول این سال‌ها در جشنواره فیلم فجر اتفاقات خوبی افتاده است و شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم و هرگاه دبیر جشنواره تغییر کرده است ایده‌های خوبی را به همراه آورده که باعث رونق و پیشرفت جشنواره شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، این فیلمنامه نویس ادامه داد: بسیار خوب است میزگردهایی نه تنها در مورد فیلم‌ها بلکه در مورد بخش‌های دیگر نیز تشکیل گردد و آسیب‌شناسی شود تا متوجه شویم چه راهکارهایی را بکار گیریم تا بتوانیم به سینما کمک کنیم و اسم کشورمان را با توجه به اینکه این جشنواره بین المللی است در جهان مطرح کنیم.

وی متذکر شد: این میزگرد‌ها باید توسط متولیان امور سینمایی، وزارت ارشاد و سیاستگذاران برگزار شود تا علاقمندان به سینما و جوان‌های علاقمند به سینما در این جلسات حضور داشته باشند و مشکلات را از زبان سیاستگذاران بشنوند و راه حل ارائه دهند، زیرا در این صورت حرکت رو به جلویی خواهیم داشت.

فرشچی برگزاری همزمان جشنواره در تهران و شهرستان‌ها را بسیار مفید دانست و گفت: علاقمندان زیادی به سینما در شهرستان‌ها داریم که اگر بخواهیم این جشنواره را تنها در تهران برگزار کنیم در واقع آن‌ها را از این رویداد سینمایی محروم کرده‌ایم. باید توجه داشته باشیم که این اتفاق احترام گذاشتن به مردم شهرهای دیگر است.

وی در مورد نمایش فیلم‌ها به صورت دیجیتال نیز گفت: با این تکنولوژی هزینه‌ها کمترو به صرفه‌تر است و کار‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد.

این فیلمنامه نویس در مورد بازار فیلم جشنواره نیز گفت: در هر بازاری وقتی رقابت صورت می‌گیرد باعث می‌شود خریدار و فروشنده فیلم رو در روی هم قرار بگیرند و تبادل نظرهایی صورت گیرد ضمن اینکه فیلم‌های ما به کشورهای دیگر معرفی می‌شود و باعث رونق بیشتر می‌شود. این امر برای سینما و جشنواره ایران بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم فجر به خوبی توانسته سینمای ایران را به سایر کشورهای دیگر معرفی کند، خاطرنشان کرد: رقابتی که در این جشنواره بین سینماگر‌ها بوجود آمد باعث شد سطح کار بالا رود، چون معمولا فیلمی که در جشنواره مورد قبول سینماگران واقع می‌شود، قطعا در سطح جهان هم می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

فرشچی در مورد انتخاب محمدرضا عباسیان به عنوان دبیر جشنواره خاطرنشان کرد: آقای عباسیان در عرصه‌های دیگر سینما لیاقت‌های خود را نشان داده است، امید است‌‌ همان تجربیات را در برگزاری این جشنواره به کار گیرد تا شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره بین المللی فیلم فجر باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز