خبرگزاری کار ایران

شهاب حسینی: طرفدار ناصر حجازی بودم

روز گذشته جمعه 4 دی ماه نشست فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم» پس از نمایش آن در مجموعهٔ «شهر فرش» برگزار شد. در این نشست شهاب حسینی، رویا تیموریان، سعید رمضانی، نیما طباطبایی و امیر رفیعی حضور داشتند.

به گزارش ایلنا، شهاب حسینی درخصوص دلیل همکاری‌اش با تیم سازندهٔ «من ناصر حجازی هستم» گفت: من از طرفداران پروپا قرص ناصر حجازی بودم. زمان خوانش متن این مستند به حقایقی از زندگی ناصر حجازی پی بردم که پیش‌تر اطلاعی از آن نداشتم و آنقدر برایم جالب بود و من را تحت تاثیر قرار داد که زمان خواندن بخش‌هایی از زندگی ایشان کار احساسات بر تکنیک غلبه کرد. مثلا نمی‌دانستم نامهٔ درخواست تیم منچستر یونایتد به دلیل سهل‌انگاری عده‌ای به دست آقای حجازی نرسید. در واقع من بیشتر به عنوان یک مخاطب با این مستند برخورد کردم نه یکی از گوینده گان آن.

رویا تیموریان نیز که گفتار متن یکی از بخش‌های زندگی ناصر حجازی در این مستند را برعهده دارد؛ گفت: کارگردان این اثر خواهرزاده من است. تابحال چندین بار برای کارهای مستندش از من دعوت به کار کرده بود و چون کار‌ها را دوست نداشتم همکاری را نپذیرفتم، اما او در کارگردانی مستند «من ناصر حجازی هستم...» به پختگی لازم رسیده بود. او برای اولین کار جدی‌اش به سراغ ساخت مستند یکی از چهره‌های شریف این سرزمین رفته است. بنابراین وظیفه خودم می‌دانستم که از پایمردی، انسانیت، عشق به مردم و شفافیت او بگویم.

نیما طباطبایی کارگردان این فیلم سینمایی درباره علت ساخت مستند «من ناصر حجازی هستم...» گفت: من برای ساخت این فیلم انتخاب شدم. بعد از ۱۵ سال دستیاری کارگردان، پیگیر دریافت پروانه ساخت فیلمنامه‌ای بودم تا اولین کارگردانی سینمایی‌ام را تجربه کنم. جواد یحیوی من را به تهیه کننده این مستند معرفی کرد و از آنجا که شانس ساخت مستندی درباره مرحوم ناصر حجازی پیشنهاد بسیار خوبی است، ترجیح دادم کار سینمایی‌ام را‌‌ رها کنم و این مستند را کلید بزنم. زندگی ناصر حجازی قابلیت ساخت یک فیلم سینمایی دراماتیک را داشت.

او ادامه داد: من و خسرو نقیبی فیلمنامه نویس این اثر می‌دانستیم که اعتماد سرمایه‌گذار بخش خصوصی نباید نسبت به بخش مستند سینما از بین برود. بنابراین به دنبال توجیه اقتصادی ساخت آن و برگشت سرمایه، تصمیم گرفتیم برای گفتار متن از هنرپیشه‌های محبوب مردم استفاده کنیم.

امیر رفیعی نیز درخصوص ممیزی وارد شده بر این مستند در هنگام اکران آن گفت: پیش تولید این مستند از دو سال پیش آغاز شد و فیلم بدون هیچ نوع حمایتی از سوی دولت ساخته شده است. در زمان تولید به طرق مختلف محدودیت‌هایی برای ساخت ایجاد شد اما کار پیش رفت. اخیرا فیلم «من ناصر حجازی هستم» توقیف شده بود اما با تغییراتی جزئی رفع توقیف شد. این مسائلی است که کمابیش در سینمای ایران اتفاق می‌افتد. در هر صورت روح ناصر حجازی در کنار ما بود و همراهی او بسیاری از سختی‌های مسیر را برایمان سهل کرد.

سعید رمضانی؛ داماد ناصر حجازی که به نمایندگی از خانواده ایشان در این نشست حضور داشت، گفت: کیفیت زندگی ناصر حجازی به گونه‌ای بود که بعد از مرگش نیز از او به نیکی یاد می‌شود. این درسی است که از او گرفته‌ام و امیدوارم در زندگی بتوانم او را سرلوحه خود قرار دهم.

در پایان مراسم، سیدمهدی موسوی مدیریت مجموعه شهر فرش با اهدای تابلوفرش از میهمانان حاظر در این مراسم قدردانی کرد.

شهاب حسینی چندی پیش به عنوان مدیر فرهنگی مجموعه شهر فرش شروع به کار کرده است. این مجموعه علاوه بر اکران و نقد و بررسی آثار سینمایی، در فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و همچنین فیلم «خورشید نیمه شب» ساخته شبیر شیرازی و با تهیه‌کنندگی شهاب حسینی فعالیت خود را در سینما به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حمایت از هنر، آغاز کرده است.

کد خبر : ۳۳۳۱۴۸