خبرگزاری کار ایران

معاون سفیر چین در ایران:

رئیس جمهور چین ژانویه به ایران سفر می‌کند

معاون سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: در ماه ژانویه (اواخر دی- اوایل بهمن)رئیس جمهور چین به قزوین سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ژو وی امروز در نشست مشترک با شهردار و مدیران شهری قزوین که با حضور معاون استاندار، مدیرکل صداوسیما و سایر مسوولان استانی و شهری برگزار شد، افزود: جاده ابریشم باید احیاء شود و در این راستا همکاری‌ همه جانبه از سوی کشور خلق چین وجود دارد.

معاون سفیر جمهوری خلق چین در ایران با بیان اینکه ارتباطات کشور چین و ایران از گذشته دور وجود داشته است، گفت: اجلاس جاده ابریشم برای این کشور هم ارزشمند است و به طور قطعی از این مهم حمایت خواهد کرد.

او گفت: اجلاس جاده ابریشم فرصت خوبی برای افزایش همکاری‌ها و تعاملات است و باید به بهترین شیوه از این فرصت‌ها استفاده کرد.

ژو وی افزود: چین در رابطه با جاده ابریشم، صندوق جاده ابریشم را تاسیس کرده است تا پروژه‌های از جمله ساخت و ساز در این کشورها اجرایی کند که تاکنون در چند کشور اجرایی کرده و همکاری‌های متعددی در این راستا صورت گرفته است.

ژو وی، بیان کرد: متاسفانه از شهر قزوین برای ورود گردشگران کشور چین غفلت شده و در این زمینه خوب عمل نشده است.

معاون سفیر جمهوری خلق چین در ایران بیان کرد: امیدواریم با همکاری بیشتر تعاملات بهتری در جذب توریست صورت گیرد و معرفی بیشتری از شهر قزوین شود.

او گفت: آمادگی کامل برای همکاری با آژانس‌ها در توسعه ورود گردشگر به شهر قزوین وجود دارد.

معاون سفیر جمهوری خلق چین در ایران با اشاره به معرفی سرمایه‌گذاران از این کشور به شهر قزوین پیشنهاد داد: با ارائه لیست پیشنهادی پروژه‌ها از سوی شهرداری قزوین برای جذب سرمایه‌گذار، این مجموعه خواهد توانست سرمایه‌گذاران خوبی را معرفی کند.  

ژو وی با بیان اینکه این کشور آمادگی همکاری در زمینههای توریستی، صنعتی، فرهنگی و ... با شهر قزوین را دارد، گفت: همکاری با شهر قزوین و مطالعات در اولویتهای همکاری پیگیری خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۳۱۲۶