خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

شوراهای فرادستی نیازمند توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۱۲۵

تدوین پیش‌نویس اولیه برنامه عملیاتی و راهبردی توسعه شهرستان ساری در دست اجراست

به گزارش ایلنا از ساری، احمد حسین‌زادگان صبح امروز در نشست با اعضای شورای شهرستان، اظهار کرد: شوراهای فرادستی، زینتی نیستند اما کم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند و جایگاه این شوراها باید ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ارتقای جایگاه شوراهای فرادستی نیازمند توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی است، افزود: شوراهای فرادستی هر اندازه در برنامه‌ریزی‌ها ورود کرده و در انتقال مشکلات مردم به دستگاه‌های اجرایی و شوراها هماهنگ عمل کنند به ارتقای جایگاه این نهاد کمک می‌شود.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه این آمادگی را داریم نمایندگان شورای شهرستان در مجموعه‌های تصمیم‌گیری ورود پیدا کنند، ادامه داد: مهم‌تر از حضور نمایندگان شورای شهرستان در مجموعه‌های تصمیم‌گیری، انجام کار کارشناسی است و کمیته‌های کارشناسی در ذیل شورای شهرستان شکل گیرد تا به این روند کمک کند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه تاسیس نهاد شوراها از اقدامات مناسب دولت اصلاحات است، گفت: شوراها امروز به عنوان نهاد تازه تاسیس، نیازمند زمان بیشتری هستند تا به کارکرد واقعی خود برسند.

این مسئول با بیان اینکه شوراها ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به لحاظ فعالیت‌های متنوعی دارند اما شوراها برآمده از درون جامعه و منتخب مردم هستند و مردم اعتماد بیشتری به شوراها دارند و این اعتماد، ارتباط بین مردم و شوراها را افزایش می‌دهد.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه این آمادگی را داریم نمایندگان شورای شهرستان در مجموعه‌های تصمیم‌گیری ورود پیدا کنند، ادامه داد: مهم‌تر از حضور نمایندگان شورای شهرستان در مجموعه‌های تصمیم‌گیری، انجام کار کارشناسی است و کمیته‌های کارشناسی در ذیل شورای شهرستان شکل گیرد تا به این روند کمک کند.

وی با بیان اینکه هر اندازه شوراها را مسلح به بدنه کارشناسی کنیم و به دانش روز آگاه باشند در تعامل با دستگاه‌های اجرایی و برای اثبات حقانیت خواسته مردم، ورود بهتری می‌توانند داشته باشند، خاطرنشان کرد: لازم است ارتباط شورای شهرستان با فرمانداری‌ها نزدیک‌تر شود.

فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه در حال تدوین پیش‌نویس اولیه برنامه عملیاتی و راهبردی توسعه شهرستان هستیم، اظهار کرد: تیم اولیه متشکل از کارشناسان، نخبگان، استادان دانشگاه و ... در حال تدوین این پیش‌نویس هستند و 11 کارگروه در این زمینه پیش‌بینی کردیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه ساری تاکام را در حال پیگیری هستیم، افزود: نباید جزیره‌ای عمل کنیم و پروژه‌ها به نام اشخاص رقم بخورد، این ضعف جدی است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه در حوزه آب آشامیدنی شهری و روستایی هم اقدامات موثری در حال انجام است، گفت: در همه لایه‌ها و بخش‌های مختلف، راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت کیفیت نان در شان مردم ساری نیست و باید به این مسئله ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: نان موضوع مهمی است که نمی‌توان از آن به راحتی عبور کرد.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به دودانگه و چهاردانگه در حال اجرا است، ادامه داد: شهرستان ساری در حوزه گردشگری هم دارای جذابیت‌های خاص است و فراهم کردن فضای امن برای ورود سرمایه‌گذار می‌تواند رونق گردشگری را هم منجر شود.

این مسئول با بیان اینکه نوشتن برنامه‌های کلان و اجرای برنامه عملیاتی از کارهای کلانی است که بعد از انتخابات شروع می‌کنیم، گفت: هر جا فرمانداری وظیفه به عهده دارد شورای شهرستان هم این وظیفه را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز