خبرگزاری کار ایران

با توجه به قانون دریافتی‌های زیر ۳۰ درصد؛

اختصاصی ایلنا/وحید امیری پرسپولیسی می‌شود؟

هافبک ملی پوش نفت، به خاطر شرایط مالی نامناسب این تیم می‌تواند در نیم فصل بدون نیاز به رضایتنامه این باشگاه را ترک کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وحید امیری، هافبک جوان و ملی پوش تیم نفت که با علاقه برانکو ایوانکوویچ و باشگاه پرسپولیس روبرو شده است، می تواند در نیم فصل بدون نیاز به رضایتنامه باشگاه نفت این تیم را ترک کند.

اوضاع مالی در باشگاه نفت به شرایط بغرنجی تبدیل شده است، به نحوی که بازیکنان این تیم دو روز گذشته در اعتراض به مشکلات مالی در تمرین حاضر نشدند و امروز هم بعد از جلسه با علیرضا منصوریان، بازیکنان موافقت کردند تا به صورت مشروط و تا شروع رسمی تعطیلات نیم فصل در تمرینات حاضر شوند.

اما این تنها یکی از مشکلات فراوان نفتی ها به دلیل عدم وجود منابع مالی کافی است. بحران مالی این باشگاه جایی می تواند به صورت جدی نمود پیدا کند که بدانیم طبق قانونی که از سوی سازمان لیگ وضع شده است، بازیکنانی که کمتر از 30 درصد قراردادشان را دریافت کرده‌اند، می توانند قرارداد خود را یکطرفه فسخ کنند.

در حال حاضر تعداد زیادی از بازیکنان نفت، از جمله وحید امیری که به صورت جدی با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس مواجه شده است، تا اینجای فصل دریافتی های کمتر از 30٪ را داشته اند و به همین علت طبق قانون سازمان لیگ، می توانند بدون گرفتن رضایتنامه از باشگاه نفت، با فسخ یکطرفه قرارداد خود این تیم را ترک کنند و با تیم جدید خود قرارداد ببندند.

بحث جدایی وحید امیری از تیم نفت و پیوستن او به پرسپولیس وقتی جدی تر از قبل می شود که بدانیم برانکو نیز پیش از این و بعد از درگذشت هادی نوروزی اعلام کرده بود در پست کاپیتان مرحوم پرسپولیس یک بازیکن را جذب می کند و با توجه به پست مشترک امیری با کاپیتان فقید سرخپوشان، به نظر می رسد که باید پیوستن بازیکن جوان نفت به جمع سرخپوشان را بسیار محتمل تر از یک شایعه دانست.

همچنین لازم به ذکر است، پرسپولیسی ها در فصل قبل نیز با استفاده از همین قانون دریافتی های زیر 30٪ بود که توانستند علی علیپور، مهاجم جوان و سابق راه آهن را جذب کنند و در این انتقال نیازی به پرداخت پول به باشگاه راه آهن نداشتند و حالا به نظر می رسد که این فصل نیز مدیران این باشگاه قصد دارند تا با همین روش یکی از قابل توجه‌ترین نقل و انتقالات نیم فصل را با جذب هافبک جوان و ملی پوش نفت رقم بزنند.

کد خبر : ۳۳۳۱۰۱