خبرگزاری کار ایران

آمار نهایی ثبت نام شدگان؛

854 نفر در خراسان رضوی نامزد انتخابات مجلس شدند

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۰۲۱

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام 854 نفر داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا ، امیر پورمهدی با اعلام این خبر اظهار داشت: از مجموع تعداد ثبت نام کنندگان، 441 نفر مربوط به حوزه انتخابیه مشهد است.

وی افزود: در حوزه های انتخابیه تربت جام 56 نفر، نیشابور 51 نفر، تربت حیدریه 50 نفر، فریمان 45 نفر، خواف 36 نفر، سبزوار، قوچان و چناران هر کدام 34 نفر، درگز 30 نفر، کاشمر 23 نفر و گناباد 20 نفر، آمار نهایی ثبت نام شدگان است.   

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در مجموع 746 نفر ثبت نام شدگان مرد و 108 نفر نیز زن هستند.

فرآیند ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی که از 28 آذر ماه در 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد و ساعت 21 روز جمعه چهارم دی ماه به پایان رسید.

استان شش میلیون نفری خراسان رضوی دارای 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

شش میلیون نفر جمعیت خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی دارند. همچنین هفت نفر از مجموع 99 نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در 27 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.

همچنین هیات نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی علاوه بر هیات مرکزی پنج نفره، در سطح 43 بخش و 28 شهرستان هیاتهای سه نفره نظارت دارد.

خراسان رضوی شش میلیون و 130 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد چهار میلیون و 260 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از بین آنها نیز 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می شوند.

این استان 130 هزار و 884 رای اولی دختر و 137 هزار و 321 رای اولی پسر دارد.

برای خراسان رضوی 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد 13 هزار نفر به منظور محافظت صندوق‌های شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز